Guvernul german şi UE ştiau că Volkswagen trişa la testele de emisii?

Ultima actualizare:

    482.000 de autoturisme cu motoare diesel vândute în SUA au încălcat standardele, deşi trecuseră de testeFoto: Getty
482.000 de autoturisme cu motoare diesel vândute în SUA au încălcat standardele, deşi trecuseră de testeFoto: Getty

Grupul auto Volkwagen s-a trezit în mijlocul unui scandal imens după ce s-a aflat folosea un soft pentru inducerea în eroare a testelor privind emisiiile, în Statele Unite. Conform presei din Germania, Guvernul ţării şi Uniunea Europeană ştiau despre acest soft. Scandalul a făcut şi primele victime: directorul general Martin Winterkorn şi-a dat demisia miercuri (23 septembrie).

Conform Partidului Ecologist din Gemania, Guvernul era conştient de existenţa acestor softuri şi chiar a recunoscut acest lucru într-o scrisoare. Ecologiştii ar fi adresat o întrebare privind existenţa unor sisteme care să permită trişarea în timpul testelor. Ministrul Transporturilor a răspuns, la scrut timp.

„Guvernul federal susţine dezvoltarea unei normative europene care să aibă ca obiectiv principal reducerea ulterioară a emisiilor reale ale vehiculelor“, ar fi spus Ministrul, potrivit adevarul.ro.

Ecologiştii au luat acest răspuns drept o recunoaştere a existenţei softurile folosite de Volkwagen.

Guvernul Germaniei ne-a spus în iulie că ştia de utilizarea acelui soft în Statele Unite; în plus, ştiau că acest sistem se foloseşte la o scară extinsă. Guvernul german colabora cu industria auto, dar nu pentru reducerea nivelului emisiilor, ci pentru a se asigura că măsurarea emisiilor îndeplineşte standardele în graficele oficiale“, a declarat Oliver Krischer, vicepreşedintele Partidului german al Verzilor.Mai mult, şi Uniunea Europeană ar fi ştiut de aceste softuri. Cele două instituţii au negat însă acuzaţiile. „Am spus foarte clar: acuzaţiile Partidului Verzilor sunt false şi inadecvate“, a declarat Alexander Dobrindt, ministrul german al Transporturilor.

Preşedintele Volkwagen a demisionat

Preşedintele companiei a demisionat, deşi a spus că nu ştia nimic despre aceste softuri
Preşedintele companiei a demisionat, deşi a spus că nu ştia nimic despre aceste softuri

Martin Winterkorn a anunţat, miercuri, că îşi asumă responsabilitate în problema emisiilor, deşi a afirmat că nu avea cunoştinţă de aceste probleme.  

"Sunt şocat de evenimentele din ultimele zile. În principal, sunt uimit de faptul că deficienţe de această amploare au fost posibile în Grupul Volkswagen. În calitatea de director general, accept responsabilitatea pentru neregulile depistate la motoarele diesel şi am cerut Consiliului de supraveghere să accepte încheierea mandatului meu la conducerea Grupului Volkswagen. Fac acest gest în interesul companiei, deşi nu am fost conştient de nicio neregulă de care să fiu eu responsabil", a spus Winterkorn.

11 milioane de autoturisme au softuri de trişat testele?

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel vândute în SUA au încălcat standardele federale privind emisiile de dioxid de carbon: modelul Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3.

Volkswagen a anunţat totodată că va aloca 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule, la nivel mondial. Marţi, şi Coreea de Sud a anunţat că va investiga emisiile poluante pentru modelele VW Jetta şi Golf, dar şi Audi A3, produse în 2014 şi 2015. Investigaţii similare au cerut Germania şi Franţa.

Grupul Volkswagen a anunţat marţi că, la nivel global, a vândut circa 11 milioane de automobile diesel care prezintă deviaţii ale emisiilor şi ale consumului. Toate acestea sunt echipate cu motorul turbo diesel EA189 (2 litri TDI), potrivit companiei germane. Aceasta precizează că modelele actuale cu motoare Euro 6 comercializate în UE sunt conforme cu toate standardele şi cerinţele legale. Compania nu a menţionat însă nimic despre modelele mai vechi, cu motoare Euro 5 şi Euro 4.

 Luni, după izbucnirea scandalului, acţiunile Volkswagen au scăzut cu aproape 20%. Scăderea a continuat şi marţi, în acelaşi ritm. O acţiune a ajuns să valoreze, în doar 2 zile, 112 dolari, faţă de 165, cât era vineri.

image
image
image
image
image
image
contor curent jpg
Ultimele bătălii ale lui Mihai Viteazul jpeg
elvira godeanu vila jpg
levi strauss captura video jpg
respiratia jpg
Alimente nocive pentru ficat FOTO Shutterstock jpg
rsz delta dunarii jpg
vize jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net