Arabia Saudită a închis birourile televiziunii naționale a Qatarului

al-jazeera.jpg

al-jazeera
Televiziunea qatareză Al-Jazeera a fost interzisă în Arabia Saudită
Foto: Getty

Arabia Saudită a închis luni, 5 iunie, toate birourile televiziunii qatareze Al-Jazeera, la scurt timp după ce a declarat oficial că a rupt relațiile diplomatice cu această țară. Liderii saudiți și ai altor state musulmane din zona Golfului nu tolerează ca un stat aliat să susțină terorismul în Orientul Mijlociu.

Televiziunea Al-Jazeera a fost înființată în urmă cu mai bine de 20 de ani de către guvernul Qatarului, care azi, dispune de aproximativ 80 de birouri în întreaga lume și transmite în mai multe limbi, precizează Agerpres.

Această televiziune a primit numeroase critici în ultimii ani (inclusiv din Occident) în legătură cu faptul că editorialele sale sunt favorabile fundamentaliștilor islamici și că ar fi un instrument de propagandă pentru diplomația din Qatar. Al-Jazeera a avut de asemenea, un important rol de difuzare a informațiilor despre Primăvara Arabă, eveniment de aparentă „deșteptare” a popoarelor arabe de sub regimurile dictatoriale.

A mai fost ănchisă și rețeaua de televiziune qatareză beIN Sports, care nu mai este accesibilă în Emiratele Arabe Unite.

Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Bahrain, Yemen și Egipt au rupt relațiile diplomatice cu Qatarul, acuzându-l că „susține terorismul”.

Loading...

Citește și