8 miracole ştiinţifice care ne aşteaptă în anul 2018

Cercetătorii americani susţin că în acest an se vor face paşi notabili pentru prima călătorie a unui om pe Marte

Anul care tocmai a început se anunţă încă de pe acum plin de surprize, iar salturile tehnologice vor fi colosale. Previziunile oamenilor de ştiinţă pentru 2018 sunt surprinzătoare.

Conform jurnaliştilor de la BBC, ambiţia miliardarului Elon Musk de a trimite primul turist pe Marte şi cea a astronomilor de a surprinde prima gaură neagră situată la 5.000 de ani lumină vor constitui borne istorice în evoluţia omenirii.

Mulţi spun că ştiinţa nu este predictibilă, iar salturile tehnologice ale ultimelor decenii au fost aşa de abrupte încât au reconfigurat omenirea de la temelii. Cine credea acum 30 de ani că vom avea cu toţii telefoane fără fir, ne vom uita la televizoare mai subţiri decât rama unui tablou şi vom avea aparate de zbor miniaturale pe care să le trimitem în misiuni imposibile? Iată însă ce ne aşteaptă pentru 2018...

1. Misiunea Kepler

simeon stalpnicul png

Staţia spaţială Kepler a descoperit în 4 ani peste 100.000 de stele şi a făcut păosibilă realizarea în premieră absolută a unei hărţi evolutive a Universului. Conform estimărilor oamenilor de ştiinţă NASA, până în prezent au fost descoperite 2.341 exoplanete, iar până la finele anului 2018 numărul acestora va depăşi 4.000. Una dintre ele poate fi Terra 2.

2. Trei misiuni pe Lună

simeon stalpnicul png

China şi India au devenit de câţiva ani pioni importanţi în lupta pentru cucerirea cosmosului. În 2017, India a lansat pe orbită 104 sateliţi în doar 18 minute şi şi-a anunţat intenţia să ajungă pe Lună în 2018. China intenţionează să ajungă pe partea întunecată a satelitului natural al Terrei, iar Japonia vrea să pună bazele primei tabere umane de pe Lună.

3. 2018, cel mai fierbinte din istorie

simeon stalpnicul png

Nu e nevoie de prea multă imaginaţie şi nici de calcule astronomice pentru a descoperi că 2018 va fi cel mai fierbinte an din istorie. Având în vedere tendinţa de încălzire din 2013-2017, când recordurile de temperaturaă au fost doborâte anual, e firesc să credem afirmaţia meteorologilor americani şi europeni conform căreia 2018 va fi cel mai fierbinte. Specialiştii NASA în meteorologie au atras atenţia că El Nino încălzeşte apele oceanice la suprafaţă producând o creştere de 0,3 grade Celsius a mediei anuale globale faţă de anul de referinţă 1998. Tendinţa de încălzire va continua până în 2020, conform calculelor, iar 2018, 2019 şi 2020 vor doborî recordul de temperatură stabilit în anul anterior.

4. Flora intestinală, un miracol

simeon stalpnicul png

Descoperirile din 2017 ne-au arătat că suntem „mai mult bacterii decât oameni”. Aproape orice, de la depresie la atacuri cerebrale şi chiar Parkinson poate fi vindecat cu ajutorul florei intestinale. Cercetările susţinute în acest univers microscopic vor permite ca în 2018 să fie produse în premieră absolută medicamente care vor vindeca afecţiuni incurabile.

5. Drogurile psihedelice, un tratament

simeon stalpnicul png

Cercetătorii britanici, americani şi mexicani au reuşit imposibilul în 2017: au vindecat dependenţa de heroină şi alte droguri periculoase cu psilocibină, ketamină, LSD şi chiar ciuperci halucinogene. Conform unor studii efectuate în 2017, aceste substanţe psihedelice „reprogramează” creierul îndepărtând viciile, dependenţele sau traumele.

6. Adio, dureri menstruale!

simeon stalpnicul png

Miliarde de femei din lumea întreagă suferă o dată pe lună din cauza durerilor menstruale. Profesorul John Guillebaud, de la University College din Londra, a anunţat la finele lui 2017 că studiile efectuate în ultimii ani sunt pe cale să le permită să lanseze pe piaţă un medicament miraculos care „să ia cu mâna” definitiv durerile menstruale.

7. Studiem prima Gaură Neagră!

simeon stalpnicul png

Întreaga planetă e fascinată de găurile negre, care l-au captivat pe părintele teoriei relativităţii, Albert Einstein. În 2018, astronomii vor putea observa în premieră formarea unei găuri negre şi să detecteze primele valuri gravitaţionale provocate de aceasta. Evenimentul astronomic nu poate fi observat decât cu aparatură de înaltă precizie şi va revoluţiona ştiinţa.

8. Călătoria pe Marte

simeon stalpnicul png

În mod surprinzător, primul om care va ajunge pe Planeta Roşie poate fi un miliardar, nu un astronom antrenat de specialiştii NASA. Şi asta datorită planurilor ambiţioase ale miliardarului Elon Musk şi proiectului său Space X. Conform BBC, Musk intenţionează să facă un anunţ istoric în acest an şi acest anunţ va pune pe jar întreaga comunitate ştiinţifică.

tractorul brasov jpg