Iată nouă beneficii ale mersului pe jos! La multe dintre ele nici nu te așteptai

Citeste tot despre: 

Cercetătorii americani au analizat timp de cinci ani un grup de 1.000 de persoane, de ambele sexe, cu vârste cuprinse între 35 şi 70 de ani. Jumătate dintre voluntari obişnuiau să meargă pe jos cel puţin 30 de minute în fiecare zi, cealaltă jumătate avea un trai mai relaxat cu o medie de mişcare zilnică clasată mult sub 15 minute. La finele intervalului de studiu, cercetătorii au publicat rezultatele punctând cele 10 beneficii principale pe care le are mersul pe jos pentru sănătate.

Arde calorii.  În funcţie de viteza de deplasare şi de distanţă, mersul pe jos ajută la menţinerea greutăţii sau la slăbit.

Întăreşte inima. Mersul pe jos întăreşte inima şi reduce la minimum riscul apariţiei bolilor coronariene.

Scade nivelul de zahăr din sânge. Este suficient să mergeţi pe jos câte 15 minute după fiecare masă pentru a ţine sub control nivelul glicemiei.

Reduce durerea articulaţiilor. Mersul pe jos stimulează lubrifierea încheieturilor şi întăreşte muşchii, reducând durerile de articulaţii.

Întăreşte sistemul imunitar. Studiul a arătat că în sezonul gripei, persoanele care obişnuiau să meargă 45 de minute zilnic au fost convalescenţi cu 43% mai puţine zile decât sedentarii.

Energizează. Mersul pe jos dă mai multă energie decât o ceaşcă de cafea, pentru că reduce nivelul hormonului stresului (cortizol) şi creşte nivelul adrenalinei.

Îmbunătăţeşte starea de spirit. Mersul pe jos combate anxietatea, depresia şi tristeţea cronică. Puteţi face câte trei şedinţe a câte 10 minute pentru rezultatul scontat.

Prelungeşte viaţa. Mersul rapid pe jos reduce cu 20% riscul producerii unei morţi premature. Dacă mergeţi zilnic peste 10 km, vă prelungiţi viaţa cu cel puţin 3 ani.

Întăreşte picioarele şi spatele. Mersul pe jos este cel mai bun antrenament pentru spate şi pentru combaterea afecţiunilor de oase cauzate de o viaţă sedentară. 

 

Loading...

Citește și