China a inventat cel mai rapid tren din lume! Când va fi pus în funcțiune

profimedia-062232ggg0335_copy.jpg

Va intra în funcţiune în 5-10 ani
Foto: Profimedia

Premieră! Recent, în China, a fost prezentat cel mai rapid tren din lume. Vehiculul, care ”levitează”, pe baza forţei electromagnetice, ar putea întrece avionul în călătorie.

Supertrenul, inventat de chinezi şi fabricat în Qingdao, oraş portuar din China de Est, are atât de mare viteza, încât, dacă ar circula între Londra şi Paris, ar face numai 34 de minute.

E capabil să jungă mai repede ca avionul între două metropole chineze. Astfel, dacă ar circula între Beijing şi Shanghai, ar face numai circa 3 ore, în timp ce avionul ajunge în 5,5 ore din capitala chineză la Shanghai.

Prototipul noului tren are lungimea de 21 de metri şi este proiectat să atingă viteza maximă de 620 de kilometri pe oră.

Se estimează că acest cel mai rapid vehicul terestru va intra în funcţiune în 5-10 ani.

Cu ajutorul forţei electromagnetice, trenul maglev ”levitează” deasupra şinelor de cale ferată, fără a exista contact între caroserie şi şine. 

profimedizuuua-0622320310_copy.jpg

Interiorul este ultramodern
Foto: Profimedia

China utilizează tehnologia maglev (levitaţie magnetică – n.r.) de aproape două decenii, însă pe o scară foarte limitată. Shanghai-ul dispune de o linie maglev scurtă, între unul dintre aeroporturile sale şi metropolă.

Însă, în China, nu există încă linii pentru trenurile maglev de mare viteză care să lege oraşe mari sau provincii.

Oraşele Shanghai şi Chengdu au început să studieze posibilitatea de a construi astfel de linii.

Japonia şi Germania sunt de asemenea interesate să construiască reţele maglev.

profimedia-06gg22320353_copy.jpg

Are o lungime de 21 de metri
Foto: Profimedia

Asta, deşi costurile sunt foarte ridicate. Există de asemenea incompatibilitate între aceste noi reţele cu infrastructura actuală de cale ferată.

Un tren cu levitaţie magnetică, sau maglev, este un tren ce utilizează câmpuri magnetice puternice pentru a se susţine în mişcare şi pentru a avansa. 
Spre deosebire de trenurile clasice, nu există contact cu şinele, ceea ce reduce forţele de frecare şi permite atingerea unor viteze foarte mari, de peste 550 de kilometri pe oră.  

Loading...