Căpitanul se distra, nava se scufunda

Ultima actualizare:

    Oamenii legii sunt de părere că Schettino a încercat să facă paradă şi să treacă foarte aproape de insulă
Oamenii legii sunt de părere că Schettino a încercat să facă paradă şi să treacă foarte aproape de insulă

Şoc! Înainte ca nava italiană de croazieră Costa Concordia să naufragieze, căpitanul acesteia Francesco Schettino, 52 de ani, a băut în bar cu o femeie frumoasă în braţe, potrivit pasagerilor citaţi de „Mirror". Apoi, a trecut foarte aproape de ţărm ca să salute un cunoscut de pe insulă, susţin anchetatorii.

Comandantul navei, Francesco Schettino, 52 de ani, a fost arestat pentru că şi-a abandonat vasul, lăsând pasagerii de izbelişte, disperat să se salveze printre primii.

El este anchetat de poliţie după ce au apărut mărturii că se distra la bar înainte de tragedie. Pasagera Monique Maurek, 41 de ani, din Olanda a spus: „L-am văzut pe căpitan petrecându-şi întreaga seară la bar cu o femeie frumoasă în braţe".

Proprietarii vasului, Costa Cruises, au dezvăluit că există indicii că accidentul a fost cauzat de o eroare umană, principalul responsabil de cele petrecute fiind căpitanul Schettino.

Pasagerii care au reuşit să se salveze au povestit clipele de coşmar prin care au trecut. Cea mai impresionantă este povestea judecătoarei argentiniene, Maria Ines Lona, care, la 72 de ani ai săi, a reuşit să înoate 200 de metri prin apele reci ca gheaţa până la insula Giglio.

simeon stalpnicul png

Anchetatorii italieni analizează informaţiile potrivit cărora căpitanul vasului a încercat „să-şi dea aere" atunci când a apropiat nava de ţărm. Potrivit unor informaţii, căpitanul Francesco Schettino ar fi navigat aproape de insula Giglio pentru a-şi saluta un prieten, aflat pe ţărm.

Oamenii legii sunt de părere că Schettino a încercat să facă paradă şi să treacă foarte aproape de insulă "în semn de salut", la fel ca piloţii de avioane de vânătoare care îşi duc aparatele de zbor foarte aproape de un altul pentru "a-şi face cu mâna". Potrivit anchetatorilor, Costa Concordia a mai venit foarte aproape de insulă şi a salutat locuitorii printr-un sunet de sirenă prelung.

Costa Concordia: construit în 2006; capacitate pasageri: 3.780; echipaj: 1.100; total cabine: 1.500 (28 pentru handicapaţi) ;  lungime: 290 m; lăţime: 35 m; înălţime: 54 m; sectoare punte: 17 (14 pentru oaspeţi); viteza maximă: 43 km/h; viteză croazieră: 39 km/h

"Schettino s-a apropiat de insula Giglio într-un mod stângaci şi neglijent. Nava a izbit un recif care a găurit vasul în partea stângă. Vasul s-a înclinat şi a luat foarte multă apă într-un timp scurt - două, trei minute. Căpitanul Schettino se afla la comandă în acel moment. El a fost cel care a ordonat traseul, potrivit informaţiilor de până acum. Iar pe insulă exista cineva care voia să fie salutat de pe navă", spune Franco Verusio, procurorul din Grosseto care conduce ancheta.

Tradiţia a luat naştere, se pare, atunci când un fost ofiţer a vrut să-şi salute soţia care trăia pe insulă. Există informaţii că şi ofiţerii de pe Costa Concordia aveau un prieten pe ţărm, la rândul său ofiţer în marina comercială italiană şi au vrut să îl salute în acelaşi fel.

Nava s-a apropiat însă mai mult ca niciodată de ţăm şi a izbit o formaţiune stâncoasă botezată de localnici "Le Scole". Localnicii susţin că nu au mai văzut niciodată ca nava să se apropie atât de mult. De obicei, ambarcaţiunile mari menţin o distanţă de cinci mile (8 km).

Român supravieţuitor:«Era primul meu voiaj!»

Alexandru Bănescu (25 de ani), din Constanţa, profesor de fitness pe nava Costa Concordia, plecase pentru prima dată în voiaj. Fost înotător de performanţă la clubul Farul şi campion la juniori, s-a retras din viaţa sportivă din cauza unei probleme de sănătate.

Aşa s-a îmbarcat pe nava de croazieră. Ziua de vineri, când s-a produs tragedia, se anunţa a fi o zi ca oricare alta.

Alexandru Bănescu era instructor defitness pe navă

simeon stalpnicul png

Asta până când s-a auzit o bubuitură puternică. Tânărul a pus mâna pe telefon şi şi-a sunat mama. „E o problemă aici. Cred că ne scufundăm cu nava!".

Atât a putut să le transmită părinţilor. Legătura telefonică s-a întrerupt. „A trecut ceva timp până când ne-a sunat din nou băiatul şi ne-a spus că el este teafăr, însă foarte speriat. A fost panică mare", povesteşte tatăl lui, Victor Bănescu.

În prezent, Alexandru se află în Italia, fără haine şi fără bani. Aşteaptă ca reprezentanţii companiei să facă formalităţile necesare întoarcerii în ţară. În total, 56 de români s-au aflau la bordul navei, dintre care 29 erau turişti.

simeon stalpnicul png

Septembrie 2000- 82 de morţi! Echipajul se uita la fotbal în momentul accidentului

La data de 26 septembrie 2000, a avut loc accidentul feribotului grec Samina Express, care a produs 82 de pierderi de vieţi omeneşti.

Mai târziu s-a aflat că cea mai mare parte a echipajului se uita la un meci de fotbal când vasul, care era cuplat la pilotul automat, a lovit în plin o stâncă.

Samina Express era unul din cele mai vechi feriboturi din flota naţională a Greciei. Construit în 1966, vaporul era programat să se retragă cu trei luni înainte de scufundare.

Flash Naufragiu

Căpitanul, în 2010: «Nu vreau să fiu ca pe Titanic». Francesco Schettino declara, în 2010, că nu ar vrea să "joace rolul comandantului de pe Titanic", lăudându-şi eforturile depuse pentru siguranţa pasagerilor, relatează AFP.

"Nu aş vrea niciodată să fiul în locul comandantului de pe Titanic, obligat să navigheze în ocean printre aisberguri", a afirmat Schettino în decembrie 2010.

"Dar cred că graţie pregătirii, putem controla fiecare situaţie şi preveni eventualele probleme", a continuat el. "Siguranţa pasagerilor contează mai mult decât orice!", afirma Schettino.

Nou bilanţ: 6 morţi, 15 dispăruţi. Bilanţul provizoriu al naufragiului este de şase morţi, circa 60 de răniţi şi 15 dispăruţi. Vaporul transporta 4.229 de persoane, dintre care peste 3.200 de turişti din 60 de ţări şi 1.000 de membri ai echipajului de diverse naţionalităţi.

Feribotul Samina Express se odihneşte acum pe fundul mării

simeon stalpnicul png

405 milioane €, costuri pentru asiguratori. Naufragiul vasului Costa Concordia ar putea costa asigurătorii circa 405 milioane euro, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situaţiei, iar compania Carnivale, operatorul navei, va cheltui 95 milioane de dolari în urma incidentului.

"În privinţa daunelor materiale, va fi una dintre cele mai costisitoare poliţe. Însă în cazul unor astfel de accidente, pierderile reale pentru industria asigurărilor vin odată ce apar răniţi şi morţi", comentează Eamonn Flanagan, analist de asigurări la Shore Capital Group.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
asistati social romania foto arhiva adevarul jpg
image
image
image
image
image
image
fond postasi 2 1698256806 jpg
Manastirea Cernica FOTO Shutterstock
casa florilor jpg
dus jpg
iluzie optica jpg
Rione Terra Volcano jpg
cirese advertorial img 4 jpeg
norvegia pixabay jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net