5 sfaturi pentru un somn perfect toamna

Citeste tot despre: 

Toamna soarele e mai zgârcit şi ne îmbie la somnolenţă. Unii cred că dacă se bagă în pat „odată cu găinile” recuperează orele de somn. Nu e deloc aşa.

În majoritate se trezesc obosiţi şi nervoşi pentru că au parte de un somn agitat. Iată ce ne învaţă specialiştii din cadrul Ministerului Sănătăţii din Marea Britanie!

  1. Creează un asfinţit fals la tine acasă. Înainte de culcare evită să stai cu ochii în televizor, calculator sau telefon mobil cu cel puţin o oră înainte să te pui la somn. Melatonina e hor-monul care se eliberează în corpul tău la asfinţit. Ea îţi induce somnul şi te ţine ador-mit toată noaptea. În-locuieşte lumina becului cu o veioză albastră! Vei dormi ca un prunc.
  2. Luminează-ţi dimineţile! Fă exact pe dos dimineaţa. Ridică jaluzelele şi profită de lumina naturală care ţi-a lipsit enorm în ultimele 12 ore. Mănâncă-ţi micul dejun şi bea-ţi cafeaua în faţa geamului. Lumina naturală opreşte producţia de melatonină. Încearcă să faci câteva exerciţii fizice.
  3. Respectă orele de somn! Încearcă să respecţi pe cât posibil orele de somn. Dacă ţi-ai obişnuit organismul să doarmă la ora 21.30, fă acest lucru de cel puţin şase ori pe săptămână. Dacă sâmbătă îţi permiţi să te culci mai târziu şi să te trezeşti cu o oră-două peste ora de trezire obişnuită, recuperează duminică!
  4. Pregăteşte-te pentru iarnă! Dacă ai probleme cu somnul şi aţipeşti târziu, încearcă să te pui în pat cu 15 minute mai devreme decât o faci acum. Mâine seară cu încă 15 minute mai devreme şi nu deschide televizorul. Treptat vei reuşi să reglezi ora de somn la 21.30. Nu uita ca înainte să intri în pat să aeriseşti timp de 25 de minute dormitorul.
  5. Atenţie la mâncare! Pe durata verii ne în-gă-duim mici răsfăţuri pre-cum îngheţata sau plăcintele cu mere. Însă atunci ne permitem pentru că ziua e mai lungă şi, fiind în concediu, ne trezim când vrem. Toamna orice gram în plus de zahăr consumat după ora 18.00 înseamnă un somn agitat sau chiar o noapte albă pentru mulţi dintre noi.

 

Loading...