Vom avea lumină naturală la noua staţie de metrou Eroilor

Ultima actualizare:

    Dispusă pe 4 niveluri,  staţia Eroilor 2 are o adâncime  de circa 17,5 metriFotografii: David Muntean
Dispusă pe 4 niveluri, staţia Eroilor 2 are o adâncime de circa 17,5 metriFotografii: David Muntean

Ultima staţie de metrou din tronsonul I al magistralei a V-a la care mai sunt de executat lucrări ample, Eroilor 2, este o bijuterie arhitecturală gândită de ingineri români. Anul viitor, când va fi dat în folosinţă acest traseu, Eroilor 2 va deveni prima staţie de metrou luminată natural.

Săpată la câţiva metri sub actuala staţie de la Eroilor, viitoarea staţie va permite bucureştenilor să-şi continue călătoria prin subteran până în cartierul Drumul Taberei. Cartierul bucureştean va avea alternativă de transport începând cu iarna anului viitor, când e preconizată deschiderea tronsonului Râul Doamnei – Eroilor 2.

Noua staţie de legătură a fost desenată de o echipă de tineri ingineri români. Arhitectura ei e complet diferită de a celorlalte, futuristă, „îmbogăţită” cu un artificiu ingineresc de mare rafinament. Incinta staţiei va fi luminată natural, graţie celor două cupole din sticlă cu diametrul de circa 10 metri. Cele două luminatoare vor fi amplasate deasupra scărilor rulante, astfel încât lumina solară să pătrundă uşor până pe peron. Însă, pentru iluminarea completă a staţiei proiectanţii au prevăzut şi corpuri de iluminat artificiale.

Aşa va arăta peronul staţiei după realizarea finisajelor
Aşa va arăta peronul staţiei după realizarea finisajelor

Vor fi două noi guri de acces

În acest moment, muncitorii lucrează la turnarea plăcilor din beton de la etajele trei şi patru ale staţiei. Placa de la nivelul doi şi cea de la nivelul unu sunt gata în proporţie de 100%. Pentru finalizarea structurii, staţia necesită circa 47.200 mc de beton, cam tot atât cât e nevoie pentru construirea a cinci blocuri cu zece etaje.


    Unul dintre cele  două luminatoare
Unul dintre cele două luminatoare

Când structura va fi realizată, vor intra în acţiune cele două „cârtiţe”, Varvara şi Filofteia, pentru săparea ultimilor metri de tunel de metrou. Cele două utilaje sunt „parcate” în subteran, la câţiva metri de intrarea în staţie. În primăvara anului viitor, cele două vor sparge pereţii din beton din lateralele staţiei, vor subtraversa Dâmboviţa şi-şi vor croi drum spre Opera Naţională, capătul călătoriei lor subterane pe acest tronson. 

Peste 7.100 de tone de  armtur de fier beton  vor intra în pereii i  pilonii de susinere
Peste 7.100 de tone de armtur de fier beton vor intra în pereii i pilonii de susinere

Staţie de legătură cu M1 şi M3

Unul dintre cele  două luminatoare
Unul dintre cele două luminatoare

150 de oameni  lucrează  contracronometru  în subteran
150 de oameni lucrează contracronometru în subteran

Eroilor 2 va face legătura prin subteran cu Magistralele 1 şi 3. Face parte din tronsonul I al Magistralei 5, Râul Doamnei – Eroilor (9 staţii şi un depou – 8 km). Staţia va avea încă două guri de acces (una la intersecţia Splaiul Independenţei-Bd. Eroilor, a doua la intersecţia Bd. Eroilor-Bd. Eroii Sanitari). Circa 100.000 de persoane vor tranzita în fiecare zi această staţie.

Staţia de metrou Eroilor 2 va fi luminată natural

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Halep jpg
image
image
image
image
image
image
plaja dunraven bay captura video 2 jpg
CEDO - Curtea Europeană a Drepturlor Omului FOTO Shutterstock
farmacie medicamente pastile shutterstock 717437125 jpg
Soldat ucrainean cu telefonul în mână FOTO Profimedia
buletin carte de identitate foto mai
image png
anul fara vara jpg
the landlord opened the door with a pending key home selling ideas home mortgage free photo jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net