Șocat! Am aflat motivul pentru care puștiul de 19 ani s-a aruncat în fața metroului

tanarul-de-19-ani-care-s-a-aruncat-in-fata-metroului-salvat-de-la-moarte.png

Echipajul de la SMURD l-a stabilizat pe Andrei și l-a dus la spital
Echipajul de la SMURD l-a stabilizat pe Andrei și l-a dus la spital

Are doar 19 ani și o viață înainte de trăit. Cu toate acestea, Andrei a decis că pentru el totul trebuie să se oprească aici. Cu gândul că nimic bun nu-l mai așteaptă de acum încolo, tânărul s-a aruncat în fața metroului. Mama lui murise recent și a rămas singur pe lume.

Miercuri, 2 ianuarie, ora 15.25, stația de metrou Costin Georgian. Un tânăr de 19 ani se aruncă în fața trenului. Accident sau sinucidere? S-au întrebat autoritățile în momentul în care au preluat cazul.

Norocul a făcut ca băiatul să supraviețuiască și să poată povesti totul. Rămas singur pe lume după ce mama lui murise recent, Andrei a decis să-și pună capăt zilelor.

A crezut că dacă se aruncă în fața metroului va pieri cu siguranță. Dar iată că moartea nu a vrut să-l ia și a scăpat ca printr-o minune doar cu leziuni multiple la cap, torace și abdomen.

Și culmea a fost găsit conștient de echipajul de la Ambulanță care i-a acordat primul ajutor. Andrei se află acum internat la Spitalul Sf. Pantelimon din Capitală și se va recupera.

”Fără sprijinul mamei s-a văzut un om fără viitor, iar dorul de cea care i-a dat viață i-a amplificat starea de deperesie”, ne-au explicat surse medicale.

Problemele cotidiene, singurătatea, lipsa banilor, despărțirile își pun și mai tare amprenta pe noi mai ales în sezonul rece.

Potrivit specialiștilor, simptomele depresiei încep în toamnă și continuă în lunile de iarnă, scăzându-ți energia și făcându-te să te simți extrem de obosit, somnoros și lipsit de chef.

Care sunt simptomele depresiei

  • senzație de tristețe în cea mai mare parte a zilei, aproape în fiecare zi;
  • pierderea interesului pentru activitățile de care te-ai bucurat odată;
  • o energie scăzută;
  • probleme cu somnul;
  • crești în greutate;
  • te simți leneș sau agitat;
  • ai dificultăți de concentrare;
  • ai senzații de lipsă de speranță, de lipsită de valoare sau de vinovăție;
  • ai gânduri frecvente legate de moarte sau de sinucidere;
  • mănânci în exces, în special alimente bogate în carbohidrați;
  • obosești;
  • nu mai socializezi.

Ce tratament se impune în cazul depresiei

Tratamentul tulburării afective sezoniere poate include terapia cu lumină, medicamentele și psihoterapia.

Terapia cu lumină

În terapia cu lumină, denumită și fototerapie, stați la câțiva metri de o cutie de lumină specială, astfel încât să fii expus la lumină puternică în prima oră de trezire în fiecare zi.

Această terapie imită lumina naturală în aer liber și pare să provoace o schimbare în substanțele chimice din creier legate de starea de spirit.

În general, începe să lucreze în câteva zile până la câteva săptămâni și provoacă puține efecte secundare;

Medicamente

Unele persoane beneficiază de tratament antidepresiv, în special dacă simptomele sunt severe. Medicul îți poate recomanda începerea tratamentului cu un antidepresiv înainte ca simptomele să înceapă de obicei în fiecare an.

Se poate recomanda, de asemenea, să continui să iei antidepresivul chiar dacă ai senzația că te simți bine;

Psihoterapie

Psihoterapia, numită și terapia prin vorbire, este o altă opțiune pentru tratamentul SAD. Un tip de psihoterapie cunoscut sub numele de terapie cognitiv-comportamentală te poate ajuta să:

  • identifici gândurile și comportamentele negative care te pot face să vă simțiți mai rău;
  • înveți modalități sănătoase de a face față, în special în ceea ce privește reducerea comportamentului de evitare și activitățile de planificare
  • afli cum să gestionezi stresul.

Variante alternative

  • stai cât mai mult expus luminii solare, dacă se poate în prima parte a zilei. 10-15 minute de stat cu „fața la soare” este cel mai mare inamic al depresiei sezoniere;
  • fă sport de cel puțin trei ori pe săptămână;
  • întâlnește-te mai des cu prietenii;
  • râzi;
  • evită „zăcutul în pat”;
  • fă yoga sau tai chi, meditaţie;
  • ascultă muzică.
loading...
Loading...