Pista pentru biciclete de pe Calea Victoriei se deschide miercuri

Ultima actualizare:

    Amenajarea pistei a fost începută, anul trecut, în primăvară (foto: HotNews.ro)
Amenajarea pistei a fost începută, anul trecut, în primăvară (foto: HotNews.ro)

Veste bună pentru iubitorii de ciclism. Miercuri, Primăria Capitalei deschide oficial pista pentru biciclete de pe Calea Victoriei. În afară de amenajarea pistei, autoritățile au lărgit trotuarele și au îngustat carosabilul de la patru la două benzi pe sens, potrivit HotNews.ro.

Pista pentru biciclete se întinde pe traseul cuprins între Bulevardul Regina Elisabeta și Piața Victoriei și are câte o bandă pentru fiecare sens. În intersecțiile în care este permis virajul la stânga au fost făcute benzi suplimentare.

Organizația pentru Promovarea Transportului Alernativ în România a făcut o analiză a pistei pentru biciclete de pe Calea Victoriei. Iată care sunt rezultatele acesteia!

- blocurile de granit din apropierea pistei sunt un pericol pentru bicicliști și pietoni. Urmările unor accidente ușoare pot fi agravate în cazul în care bicicliștii cad peste blocurile de granit care delimitează trotuarul.

- pe tronsoanele de pistă unde nu există bolarzi între sensurile de circulație, lățimea utilizabilă  a pistei este de 236 cm, cumulat pentru ambele sensuri de circulație. Manevra de depășire între bicicliști se poate face în siguranță.

- pe tronsoanele de pistă unde există bolarzi pe mijlocul pistei, lățimea utilizabilă a unui sens de circulație este de 77.5 cm. Pe aceste tronsoane și în apropierea acestora, manevra de depășire pune în pericol bicicliștii.

- cel mai important avantaj al pistei pentru biciclete de pe Calea Victoriei este cel dat de deschiderea contrasensului pentru biciclete. Este primul proiect pus în aplicare în București care oferă această facilitate. Această practică este folosită în mod uzual în orașele unde se aplică măsuri de încurajare a mersului cu bicicletă.

- elimitarea unor zone de acumulare pentru bicicliști, în fața mașinilor oprite la semafor, o întâlnim pentru prima dată în București. Aceasta este o măsură de creștere a siguranței rutiere prin faptul că bicicliștilor li se asigură vizibilitate maximă, în unghiul maxim de vizibilitate al autovehiculelor. Distanța dintre aceste zone și linia de oprire a autovehiculelor este insuficientă pentru a asigura o bună vizibilitate asupra bicicliștilor din cabinele înalte ale autovehiculelor (autocamioane, vechile autocare etc).

- lucrările de pe Calea Victoriei nu au prevăzut un sistem de scurgere a apelor pluviale de pe trotuare, pistă și benzile auto. S-a folosit vechiul sistem de canalizare, situat acum pe pista pentru biciclete. Apa pluvială acumulată pe benzile auto și trotuare este direcționată spre scurgerile existente. Astfel, pista este folosită ca un canal de acumulare a apei pluviale înainte de a fi direcționată spre gurile de canal.

- pista de pe Calea Victoriei nu asigură legatura cu alte piste. De asemenea, nu asigură revenirea fluentă în trafic, pe partea carosabilă, a biciclistului.

- la capătul de la Piața Victoriei, pista nu are prevăzută o zonă de acumulare pentru bicicliști. În acest moment, timpii de semaforizare de traversare pentru bicicliști este identic cu cel al pietonilor. Deoarece fluxurile se intersectează, se crează un conflict permanent între pietonii și bicicliștii care trebuie să traverseze strada.

- durata foarte mare de așteptare la semafor determină mulți pietoni și bicicliști să nu respecte semnificația semaforului.

- pista a fost proiectată de la Piața Victoriei până la intersecția cu Bulevardul Regina Elisabeta. Astfel, avantajul dat de realizarea contrasensului deschis bicicletei este redus în foarte mare măsură deoarece Calea Victoriei continuă cu sens unic.

O nemulțumire a bicicliștilor este că pista nu se continuă drept în Piața Revoluției, ci merge prin spatele parcării de la restaurantul Cina și prin spatele statuii lui Carol I de la BCU, apoi revine pe Calea Victoriei. În plus, între str. Dem Dobrescu și str. CA Rosetti, pista este întreruptă, nefiind trasat nici un marcaj nici pe trotuar, nici pe stradă, relatează HotNews.ro.

Lucrările de lărgire a trotuarelor de pe Calea Victoriei și amenajarea pistei pentru biciclete au început în primăvara anului trecut.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
fumat , alcool, jpg
image
image
image
image
image
image
Stație de metrou Tudor Arghezi. foto: Sever Gheorghe
iluzie optica jpg
Prințul William și Kate Middleton  foto   GettyImages jpg
hotel intercontinental jpg
Biserica medievală din Densus  Foto Daniel Guță (1) JPG
Palatul Parlamentului - Casa Poporului FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
judecatoarea popiviciu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net