Pasajul ăsta ne costă cu 34 de milioane de lei mai mult

Ultima actualizare:

    Pasajul subteran de la Piața  Sudului ar trebui să rezolve  problema ambuteiajelor  în zonă, dar lucrările se  desfășoară în ritm de melcFoto: metrouusor.ro
Pasajul subteran de la Piața Sudului ar trebui să rezolve problema ambuteiajelor în zonă, dar lucrările se desfășoară în ritm de melcFoto: metrouusor.ro

Fondurile europene vin şi pleacă din România precum cocorii. Ultimul exemplu îl reprezintă banii atraşi pentru Pasajul subteran de la Piaţa Sudului, din care Municipalitatea va pierde 40 la sută. Suma va trebui pusă din bugetul local, aşa încât pasajul ne va costa cu 34 de milioane de lei mai mult.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului va avea o lungime de 356 de metri şi este construit pe direcţia Calea Văcăreşti – Strada Niţu Vasile. Lucrările au început în mai 2014 şi, conform acordului cu organismele financiare internaţionale, ar fi trebuit să se încheie la sfârşitul acestui an. Din păcate, Oprescu recunoaşte că şoferii nu vor circula prin pasaj, în cel mai bun caz, decât din vara viitoare. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a explicat în ultima şedinţă a Consiliului General al Capitalei că “e groasă”.

“Este vorba de 6-7 luni întârziere. Dacă termenul nu va fi respectat, cheltuielile făcute după 31 decembrie vor fi susţinute de la bugetul local. Aproximativ 40% din fondurile europene alocate proiectului ar urma să fie pierdute”, a estimat Oprescu. Proiectul are o valoare totală de 127,14 milioane de lei, adică în jur de 28 milioane euro. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 98,410 milioane de lei. Primarul a anunţat că va încerca renegocierea contractului cu autorităţile europene, deoarece întârzierile au fost provocate de existenţa unor cabluri electrice subterane ce nu apăreau în planurile primăriei, dar şi din cauza dificultăţii reorganizării traficului în zonă.

Modernizarea lacurilor Floreasca și Tei, alt proiect blocat

Amenajarea lacurilor Floreasca și Tei și a malurilor acestora este un alt proiect unde Municipalitatea va pierde bani europeni, pentru că nu îl finalizează în termenul negociat. Începute în primăvara acestui an, lucrările trebuie terminate până la sfârșitul lui 2015, dar Sorin Oprescu a anunțat deja că termenul nu va fi respectat. În total valoarea investiţiei este de 88.355.487,98 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă 23.519.736,61 lei. Sorin Oprescu nu a anunțat cât apucă Primăria Capitalei să cheltuiască din banii europeni. Proiectul prevede decolmatarea luciurilor de apă, consolidarea malurilor, construirea unor amfiteatre pentru activități culturale, a unei săli poli-funcționale cu o capacitate de 360 de persoane. Vor mai apărea piscine, porturi turistice, debarcadere.

Proiectul prevede  crearea mai  multor debarcadere  pe cele două lacuri
Proiectul prevede crearea mai multor debarcadere pe cele două lacuri

Click! spune

  • Pasajul Subteran va avea o lungime de 356 m
  • Rampa spre str. Niţu Vasile va fi unică, cu două benzi de circulaţie pe sens
  • Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată din două rampe, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare cu câte două benzi.
  • Înălţimea pasajului 5 m, lungimea în subteran 85 m
image
image
image
image
image
image
Demonstrație efectuată de reprezentanții MAI în pregătirea aderării României cu frontierele aeriene și maritime la spațiul Schengen, în aeroportul Otopeni, Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
laleaua pestrita jpg
uber si bolt webp
image png
gesturi italieni jpg
image png
Palatul Cultural Arad jpg
ambulanta jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net