Linia ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi gata în 2020. Ce se întâmplă cu metroul

otopeni.jpg

aeroportul otopeni supralargire doua benzi
Ministrul Transporturilor a promis că linia ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni va fi gata în 2020

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat că linia ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni va fi gata ”cu siguranță” în 2020, anul Campionatului European de Fotbal. Din păcate, nu același lucru se va întâmpla cu tronsonul de metrou promis.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat joi că pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă” calea ferată, nu însă şi tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor putea merge cu trenul la aeroport.

Șova a spus că va fi construit unui pod feroviar peste DN1, apoi linia se va continua, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni.

„Tren vom avea cu siguranţă; metrou, foarte probabil nu”, a răspuns Lucian Şova, după conferinţa de prezentare a bilanţului mandatului său la șase luni, întrebat dacă până la Campionatul European de Fotbal din 2020 va fi asigurat transportul suporterilor de la Aeroportul Otopeni spre Gara de Nord.
„A fost găsită soluţia - deocamdată, la nivel informal - de a se devia de la linia ferată Bucureşti-Otopeni, cu supratraversarea DN1 şi apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Studiul de fezabilitate va fi gata peste două luni, şi le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitaţie), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranţă”, a spus Lucian Şova, citat de Hotnews.

UEFA cere o a doua cale de transport, pe lângă cea rutieră

Ministrul Transporturilor a precizat că „există o cerinţă a UEFA ca de la aeroport spre oraş să fie asigurată şi o a doua cale de transport, pe lângă cea rutieră”, de aceea a ales varianta liniei ferate. „Nu pierd nicio zi să le atrag atenţia celor de la CFR SA că trebuie să se grăbească; ar fi puţin spus nescuzabil să fim scoşi din joc din cauza neîndeplinirii acelei condiţionalităţi UEFA. Varianta aceasta cu linia ferată este posibil de terminat în timp util, dar la varianta metrou niciun inginer nu ar putea garanta că ar putea fi gata într-un an şi jumătate lucrări de o asemenea complexitate”, a mai spus Lucian Şova.
Cea mai nouă informație oficială venită de la CFR pe această temă este din 19 iulie, când compania a anunțat că s-a semnat contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Loading...

Citește și

  • cerere finantare metrou, magistrala a VI-a metrou, metrou Otopeni, metrou 1 Mai-Aeroport Otopeni, Ministerul Transporturilor

    Oficialii Ministerului Transporturilor au transmis Comisiei Europene, în Ajunul Crăciunului, o cerere de finanțare pentru Magistrala a VI-a de metrou (1 Mai-Aeroport Internațional Henri Coandă - Otopeni). Lucrările ar trebui să înceapă în a doua jumătate a anului viitor.

  • tren, tunari, centura feroviara, bucuresti,ilfov

    Bucureștenii, dar și cei care locuiesc în județele limitrofe pierd ore întregi în trafic. Capitala este sufocată de atâtea mașini, iar o rețea urbană de transport pusă la punct nu există. Trenul ar putea să lege orice zonă din oraș, mai ales că avem cale ferată.