Din Gara de Nord până pe plajă, în 140 de minute

Ultima actualizare:
Am plecat din Capitală la ora 9.00, cu noul  tren de mare viteză
Am plecat din Capitală la ora 9.00, cu noul tren de mare viteză

De ieri, litoralul românesc e mai aproape, datorită noilor trenuri de mare viteză ale CFR. Acum, de la Bucureşti la Constanţa faci mai puţin de două ore pe calea ferată, fiindcă trenurile rulează cu 160 km/h. Reporterii Click! au făcut ieri turul inaugural: din Gara de Nord până pe plajă am făcut două ore şi 20 de minute.

Într-o ţară normală nu aţi fi citit un asemenea articol. Relatarea care urmează ar fi fost o banalitate, trecută uşor cu vederea. Dar, pentru că trăim în România, ea este o ştire de senzaţie. Cum necum, CFR Călători a reuşit să ne aducă litoralul mai aproape, introducând patru noi trenuri pe relaţia Bucureşti-Constanţa şi retur.

Acum, un drum până la oraşul de la malul mării, pe calea ferată durează o oră şi 58 de minute.Am vrut să vedem cu ochii noştri ca să putem crede, aşa că ne-am îmbarcat în primul tren spre mare care nu mai opreşte în nici o staţie până la destinaţie. Am plecat din Gara de Nord la ora 9.00 dimineaţa. Peroanele forfoteau de lume, dar puţini au ales noile vehicule, fiindcă nu au ştiut de existenţa lor. Orarul de circulaţie al noilor trenuri a fost făcut public abia joi noapte. Trenul nostru, InterRegio 1987 e primul din România, după 1989, care sparge bariera de 100 km/h. Mecanicul Robert Chetreanu (35 de ani) ne anunţă că „puiul” lui va zbura de-a dreptul pe şine cu 160 km/h. Un adevărat TGV, ce să mai zicem.

Am coborât din tren la ora 10.54 şi ne-am  fotografiat cu unul din  simbolurile oraşului
Am coborât din tren la ora 10.54 şi ne-am fotografiat cu unul din simbolurile oraşului

Ne-am urnit greu. Triajul Gării Basarab ne-a oferit o imagine terifiantă, de oraş din lumea a III-a: pereţi pictaţi cu graffiti, maidanezi scormonind în gunoaie, mizerie la tot pasul. Trenul nostru a prins viaţă imediat ce am trecut de Gara Băneasa şi a atins 160 km/h după ce am lăsat în urmă zona Pipera-Voluntari. Rulam cu o viteză ameţitoare, căci maşinile de pe autostradă rămâneau mereu în urma noastră. Şoferii care se încumetau să ţină pasul cu noi, realizau repede că nu-i chip să se pună cu „monstrul” electric de pe şine. Iată o imagine pe care o vezi rar în România: un turist care ajunge la mare mai repede cu trenul decât cu maşina.

Puţinii călători ai  trenului au primit  informaţii  despre orarul de întoarcere
Puţinii călători ai trenului au primit informaţii despre orarul de întoarcere

Am ajuns la Feteşti la 9.35, am trecut braţul Borcea la 10.10 şi podul de la Cernavodă la 10.20, pentru ca la 10.34 să fim deja la Medgidia. Până ne-am strâns rucsacul şi ne-am băut cafeaua, ne-am şi pomenit intrând pe peronul gării din Constanţa, unde am coborât la 10.54, cu patru minute mai devreme decât ora anunţată.

Anca Barbu a lăsat maşina pentru a testa eficienţa noilor trenuri
Anca Barbu a lăsat maşina pentru a testa eficienţa noilor trenuri

La ora 11.20 eram pe plaja Modern, cu picioarele în apa caldă a Mării Negre. Acum câteva zile, la acestă oră am fi fost abia la Medgidia, iar anul trecut, după 140 de minute de mers cu trenul nu am fi trecut de Feteşti. Pentru noi, călătoria cu trenul nu a fost niciodată mai plăcută. 

Au lăsat maşina pentru a merge cu trenul 

În urma inundațiilor provocate de ploile care au afectat unele stațiuni bulgărești la Marea Neagră, există riscul ridicat ca apa mării să fie infectată cu virusul hepatic A.
În urma inundațiilor provocate de ploile care au afectat unele stațiuni bulgărești la Marea Neagră, există riscul ridicat ca apa mării să fie infectată cu virusul hepatic A.

Reporterii Click! nu sunt singurii care au făcut experimente ieri. Anca Barbu (40 de ani) a lăsat maşina pentru a testa eficienţa noilor trenuri. „Eu, fina mea şi cei doi copii am luat trenul, iar soţul meu şi cealaltă jumătate de familie au plecat spre Constanţa cu maşina. Vrem să vedem cine ajunge primul în vacanţă. Mi se pare că intrăm într-o stare de normalitate, căci după atâţia ani ne bucurăm şi noi de condiţii decente de mers cu trenul”, ne-a spus încântată femeia.

Punct slab: nu ai conexiune cu staţiunile de pe Litoral

Neajunsul liniilor IR 1987 şi IR 1989, care pleacă din Gara de Nord la ora 9.00, respectiv ora 16.00, e că nu asigură conexiune rapidă cu staţiunile de pe litoralul românesc. Ca să ajungi la Costineşti, Neptun sau Mangalia trebuie să aştepţi trenul IR 1932 care soseşte în Constanţa la 12.07. Pierzi astfel mai bine de o oră, timp preţios pentru tine şi familia ta. „Legătura cu staţiunile va fi realizată începând cu săptămâna viitoare”, ne-a spus Adrian Vlaicu, director operaţional CFR Călători. Ca alternativă ai alte şase trenuri CFR şi microbuzele particulare (cu plecare din Gara Constanţa). Singura linie de autobuz a RATC care preia turişti e cea spre Mamaia (4 lei călătoria).

Alertă în staţiunile din Bulgaria! Apa mării este infectată


    În urma inundațiilor provocate de ploile care au afectat unele stațiuni bulgărești la Marea Neagră, există riscul ridicat ca apa mării să fie infectată cu virusul hepatic A.
În urma inundațiilor provocate de ploile care au afectat unele stațiuni bulgărești la Marea Neagră, există riscul ridicat ca apa mării să fie infectată cu virusul hepatic A.

Aveţi mare grijă dacă mergeţi în staţiunile bulgăreşti de la malul Mării Negre! Apa mării din zona „Plaja ofițerilor- Varna” este infectată cu virusul hepatitei A, informează Ministerul de Externe. „Potrivit informațiilor publicate de specialiștii bulgari în hepatologie, în urma inundațiilor provocate de ploile puternice care au afectat portul Varna și unele stațiuni bulgărești la Marea Neagră, există riscul ridicat ca apa mării să fie infectată cu virusul hepatic A. Specialiștii recomandă turiștilor să nu consume midii crude, să utilizeze duşul după băile în mare, să respecte cu strictețe regulile igienico-sanitare și, pentru siguranţă, cei care își petrec vacanța pe litoralul bulgăresc în acest an, să se vaccineze împotriva hepatitei A”, a comunicat MAE. Autorităţile române dau asigurări  că probabilitatea ca virusul hepatic să ajungă pe litoralul românesc este zero, datorită curenţilor de aer care circulă de la nord la sud. Calitatea apei Mării Negre în zonele stabilite pentru sezonul de îmbăiere este monitorizată permanent. (Marina Dohi)

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
image png
tiktik chelnerita png
fabrica freepik jpeg
dieta peste somon cu legume   shutterstock 2255828609 jpg
 Dietă- post intermitent FOTO Shutterstock
banner pensii png
cutie cu legume din sera Foto Shutterstock
Teren agricol tractor FOTO Shutterstock
image
actualitate.net
image
actualitate.net