Cum sa arunci 138 de milioane de euro pe apa Sâmbetei

40degrade.jpg

Călătorii îndură temperaturi de 40 de grade Celsius în autobuzele Mercedes
foto: Click!

Bucureştiul are cel mai mare buget de investiţii dintre toate oraşele din ţară, graţie locuitorilor săi care cotizează din plin prin taxe şi impozite. Însă, de multe ori, banii de care dispune Capitala nu sunt folosiţi util şi în interesul celor care locuiesc aici. Iată care sunt cele mai costisitoare şi inutile investiţii realizate de edili.

Piste de biciclete impracticabile. Primăria Capitalei a văduvit bugetul oraşului de 10 milioane € realizând circa 118 km de piste pentru biciclete, imposibil de folosit. La scurt timp după finalizarea proiectului, majoritatea traseelor au fost declarate ilegale de Poliţia Rutieră, neconforme şi periculoase pentru pietoni şi biciclişti, motiv pentru care acestea au fost închise. Acum, Municipalitatea are o nouă strategie, care prevede construirea altor trasee, conforme cu legislaţia rutieră. 

Pasajul Piaţa Presei. Experţii Municipalităţii ar construi şi centre spa în mijlocul deşertului, dacă ar avea finanţare. Sub pretextul că traficul auto va fi mai lejer pe DN1, la intrarea în oraş, edilii au anunţat că vor realiza un pasaj subteran la Piaţa Presei, care costă 17,5 milioane de euro. Studiile de trafic realizate de Compania de Drumuri şi Autostrăzi arată că acest pasaj e inutil, fiindcă 30% din automobilele de pe Şos. Bucureşti-Ploieşti vor circula  pe Autostrada 3 odată ce aceasta va fi inaugurată. În plus, pasajul va fi realizat pe un singur sens, cel de intrare în oraş, nu şi spre ieşire.

Autobuze fără aer condiţionat. Regia de transport şi-a înnoit parcul auto în 2007, când au fost cumpărate nu mai puţin de 1.000 de autobuze de lux, marca Mercedes Citaro. Fiecare dintre aceste vehicule a costat 198.000 €, însă jumătate dintre ele nu dispuneau de sisteme de aer condiţionat. Primăria a cheltuit ulterior alte 247.000 € pentru dotarea a 13 vehicule cu aer condiţionat. În prezent, călătorii mai trebuie să suporte canicula în 487 de autobuze.

Borduri şi iar borduri. Adriean Videanu e primarul care a revoluţionat modul în care se execută lucrări de infrastructură în Capitală. Fiecare stradă asfaltată sau aflată în lucrări de întreţinere beneficia, neapărat, de borduri noi. Costurile „borduriadei” sunt imposibil de cuantificat, mai ales că înlocuirea blocurilor din piatră era decontată la pachet cu lucrările de asfaltare. Totuşi, un metru liniar de bordură din granit costă cel puţin 80 de lei, în vreme ce bordurile din beton se vând cu cel puţin 18 lei/ml. 

Şoseaua suspendată. Utilă sau nu, şoseaua suspendată din jurul Capitalei poate candida la titlul de cea mai mare trăsnaie imaginată vreodată. Costurile imense (peste 1,5 miliarde €) şi miile de proprietăţi pe care le încalcă fac din acest proiect unul nefezabil. Cu toate acestea, Primăria Capitalei a cheltuit 8 milioane de euro pe studiile de fezabilitate, care îşi vor pierde valabilitatea până la demararea lucrărilor. Însă, cel mai probabil, această şosea nu se va face niciodată.

Marcaje pentru orbi. Dacă n-ai ce să faci cu 800.000 de euro, atunci îţi dau cei de la Administraţia Străzilor o idee: umple trotuarele de marcaje speciale pentru orbi! Scopul declarat al acestora e să-i ghideze pe nevăzători spre trecerile de pietoni, însă, în realitate, ele sunt adevărate capcane pentru cei cărora li se adresează.

Infochioşcurile dezinformării. Nu mai puţin de 33 de cutii metalice “deştepte”, care ar fi trebuit să ofere bucureştenilor informaţii despre oraşul lor, hărţi turistice şi adrese ale instituţiilor publice, zac pe străzi de mai bine de trei ani. Aparatele, numite infochioşcuri, au fost cumpărate de la firma UTI Grup cu 1,7 milioane €, dar n-au fost folosite niciodată. La începutul acestei luni, reprezentanţii primăriei au anunţat că acestea vor fi puse în funcţiune.

Loading...