Autobuzele vechi din Capitală, transformate în troleibuze

Ultima actualizare:

    600 de autobuze vechi ale Primăriei Capitalei vor fi transformate în vehicule nepoluanteFoto: Primăria Capitalei
600 de autobuze vechi ale Primăriei Capitalei vor fi transformate în vehicule nepoluanteFoto: Primăria Capitalei

Primăria Capitalei face un nou pas pentru combaterea poluării în oraș. Autobuzele vechi ale Societatea de Transport București (STB) vor fi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze.

Primăria Capitalei, prin STB, mai face un pas spre reducerea emisiilor poluante. Este vorba despre un proiect de modernizare, care, într-o primă etapă, vor intra de 600 de vehicule vechi din parcul circulant.

Astfel,500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 - în troleibuze.

Restul, de până la 1.000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului. 

Vehiculele vor suferi transformări esențiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor și dotarea lor cu aer condiționat și cu echipamente moderne de comunicații.

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei stații de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, stații necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea rețelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Sisești, Berceni etc.

Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei și dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene și se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.

Beneficiile transformării autobuzelor vechi în troleibuze

Prin aceste proiecte, STB urmărește reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar și prelungirea cu cel puțin șapte ani a duratei de viață a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună. 

În același timp, scad costurile de întreținere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, șinu mai sunt necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani.

Totodată, scade și poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli.

În plus, autoritățile au achiziționat 130 de autobuze hibrid, care vor intra treptat pe traseele liniilor 105 și 131, începând cu luna iulie, 100 de troleibuze, alte 100 de autobuze electrice şi 100 de tramvaie.

Citește și: 

https://www.click.ro/news/bucuresti/poluare-record-bucuresti-7-metode-sa-te-feresti-de-otrava-din-aer

https://www.click.ro/news/national/poluarea-din-bucuresti-din-nou-la-cote-foarte-ridicate

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
asistati social romania foto arhiva adevarul jpg
image
image
image
image
image
image
aeroport cluj pixabay jpg
judecatoarea popiviciu jpg
Becali canta biserica jpg
green 1710328 1280 jpg
2019 07 07 7 dimitrie bolintineanu 1819 1872 54597 jpg
cel mai mic robot lume guinness png
image png
Château d'Armainvilliers jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net