Uite ce să faci ca să nu te îngraşi în vacanţă!

Când pleci în vacanţă, orice regulă rămâne acasă! Nu mai eşti condiţionat de ceas, nu mai măsori câte grame are desertul şi nici nu mai ţii cont băuturilor carbogazoase! Însă un astfel de ”regim” sigur va avea urmări în kilograme în plus! Iată ce trebuie să faci ca să nu-ţi schimbi garderoba când revii acasă!

  • Mănâncă măcar o masă sănătoasă pe zi. Indiferent cât alegi să mănânci pe parcursul unei zile, încearcă una dintre mese să fie sănătoasă. Salate, carne slabă (pui sau peşte) serveşte-le în ultima parte a zilei, atunci când digestia se desfăşoară mai greu. Păstrează alimente bogate în calorii şi carbohidraţi în prima jumătate a zilei.
  • Pune în bagaj şi haine sport. Ia-ţi echipamentul sportiv cu tine, pentru a-ţi completa vacanţa cu obiceiuri sănătoase. Făcând şi puţină activitate fizică, îţi va veni mult mai greu să dai iama în dulciuri, pizza, sau alte specialităţi locale. 
  • Mănâncă înainte de a ajunge la destinaţie. Dacă faci acest lucru, vei fi scutit de o mulţime de neplăceri. Vei evita agitaţia de a găsi în grabă cel mai potrivit loc pentru a mânca. Apoi, nu vei simţi senzaţia aceea de foame năpraznică, ce te îndeamnă să mănânci în cantităţi nemăsurate. 
  • Mergi cât mai mult pe jos. Dacă starea fizică îţi permite, nu evita să explorezi cât mai mult mergând pe jos. Pe lângă faptul că este un exerciţiu foarte bun pentru organism, ai ocazia să îmbini utilul cu plăcutul. 
  • Bea cât mai multă apă. Apa te ajută să îţi recapeţi vigoarea şi să te hidratezi pe măsură. Alcoolul şi mesele bogate generează dureri severe de cap, iar apa este un remediu natural potrivit. De altfel, atunci când consumi apă suficient de mult, senzaţia de foame nu mai este resimţită la fel de puternic, iar porţiile tind să scadă cantitativ.
  • Atenţie la zahăr! Alimentele dulci trebuie consumate în prima parte a zilei şi sunt de preferat fructele în detrimentul prăjiturilor. Şi îngheţata poate fi o variantă la îndemână, pentru că are cele mai puţine calorii.
  • Ia cu tine gustări sănătoase. Dacă te plimbi prin oraş, pentru a evita tentaţiile care apar la tot pasul, ia în rucsac gustări sănătoase, precum seminţe, nuci, fructe uscate.
  • Nu renunţa la masa de prânz. Indiferent ce alegeri faci dimineaţa şi seara, fă în aşa fel încât masa de prânz să fie masa principală a zilei, care să fie hrănitoare şi să îţi asigure aportul de vitamine şi proteine de care ai nevoie conform www.sanatate-sistaredebine.ro.
Loading...