Mergi la cumpărături în Vinerea Reducerilor? Uite ce sfaturi ne dau specialiştii ANPC!

poza_main.jpg

vinerea reducerilor
Pentru a te bucura de cumpărăturile pe care le faci, trebuie să fii atent la caracteristicile produselor, preţurile lor dar şi la termenii de livrare şi restituire

Se apropia Vinerea reducerilor când foarte multe magazine vor scoate la raft produse reduse şi cu până la 50%. Dacă vrei să cumperi în această perioadă, iată care sunt sfaturile pe care ţi le dau specialiştii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor!

În anii trecuţi, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit foarte multe reclamaţii printre care se numără neonorarea comenzilor în termenul solicitat de client şi preţul produselor redus necorespunzător (reducerea preţului trebuie să se aplice preţului celui mai mic pe care l-a avut produsul în perioada premergătoare reducerii).

Iată câteva sfaturi venite din partea specialiştilor de care să ţii cont în ziua de Black Friday!

Citeşte cu atenţie caracteristicile produsului!

Verifică dacă produsul corespunde cu adevărat cerinţelor şi nevoilor tale!

Verifică stocul existent dacă vrei să cumperi produse online!

Verifică preţul afişat pe site: dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA), dacă preţul include şi costul de livrare. Cum mai poţi verifica preţul? Află că există siteuri care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs.  

Regulile vânzărilor cu preţ redus

Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale etc) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare şi publicitate a preţurilor:

Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.
Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă
Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Sfaturi pentru cei care cumpără online

- Verifică, înainte de încheierea contractului, dacă pe site comerciantul informează corect şi complet privind: datele sale de identificare, caracteristicile esenţiale ale produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, dacă este cazul, modalităţile de plată şi de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului, durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs, existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

- Clientul trebuie să contacteze comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului.

 

Nu eşti mulţumit? Uite cum se returnează produsele cumpărate de pe internet!

- În ceea ce priveşte dreptul de denunţare a contractului, consumatorul trebuie să ştie că, în momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile la dispoziţie pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el şi, mai mult, nu trebuie să invoce nici un motiv.

- În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de bani de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Vânzătorul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

- Vânzătorul rambursează sumele folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

- Foarte important! Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat/informat expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

 

Loading...

Citește și

  • Vineri dimineaţă, în faţa magazinului Flanco de la Obor era o coadă de peste100 de persoane care aşteptau să pună mâna pe plasme, laptopuri, tablete şi telefoane la preţuri-chilipir. Alte aproape 150 de persoane scotoceau printre rafturile magazinului şi îşi umpleau coşurile cu aparatură electronică.

  • Membrii prestigioasei organizaţii Oxford Union - academicieni, profesori, studenţi - pot beneficia de reduceri la cumpărăturile făcute într-un sex-shop situat în centrul celebrului oraş universitar din Marea Britanie, scrie, în exclusivitate, „The Daily Telegraph".

  • 250 de mii de produse depozitate pe 17 mii de metri pătraţi. Reporterii Click! au vizitat ieri hala celui mai mare magazin online din România. Acesta îşi aşteaptă cumpărătorii, pe 22 noiembrie, în "Vinerea Reducerilor" . Pregătirile sunt pe ultima sută de metri.