Familia îți sabotează dieta? Cori Grămescu te învață cum să reziști tentațiilor

femeie-mananca-unsplash.jpg

femeie, masa, mancare
Pentru a nu cădea pradă ispitei mănâncă singur
FOTO: Unsplash.com

Click desktop articole 300x250 p1

Click desktop articole 300x250 p2

Sătulă de aspectul ”rotunjit” pe care îl vezi zilnic în oglindă sau de diverse comentarii răutăcioase în jurul tău, te decizi, în sfârșit să începi o dietă. Îți faci un plan, îți cumperi alimentele sănătoase, îți faci abonament la sală iar când, în final, te apuci de cură descoperi că toată lumea parcă face totul pentru ca tu să nu reușești. Și, ce este mai supărător, familia, în loc să te susțină, te sabotează.

Astfel, planul alimentar de slăbire devine un motiv de frustrare și adesea se iscă certuri în casă din această cauză. Desigur, sunt mulți norocoși sau norocoase care beneficiază de sprijinul total al familiei sau prietenilor. Însă, se pare că aceste cazuri sunt rare. Cori Grămescu, expert în fitenss și nutriție spună că a observat că majoritatea femeilor care vin la programele ei ”au în realitate o bază de informații corecte despre slăbire, însă cel mai des se confruntă de fapt cu mecanisme de sabotaj din partea familiei sau prietenilor”.
 

Cum să reziști tentațiilor atunci când familia îți sabotează dieta
 

Pentru că a observat că procesele de slăbire sunt destul de mult influențate în rău de presiunea execitată chiar de oamenii cei mai apropiați, Cori Grămescu a publicat pe blogul ei câteva sfaturi care îi vor ajuta cu siguranță pe cei care vor să slăbească.
 

Tu vrei să urmezi o dietă, dar cei din familie cumpără constant dulciuri și snacksuri nesănătoase, care te sabotează atunci când încerci să mănânci pentru slăbire?


- ”Aud asta foarte, dar foarte des când vine vorba de dietele de slăbire. Copiii sau partenerii de viață nu acceptă să facă nicio concesie în privință obiceiurilor de familie. Această situație apare în casele în care nu se cultivă un climat de empatie față de nevoile celorlalți și sistemic cineva își încalcă propriile limite pentru a raspunde solicitărilor din familie.
 

Pe termen scurt, puteți interveni în felul următor – stabiliți un interval determinat de timp în care le comunicați celor din jur că aveți realmente nevoie de sprijinul lor, să zicem o lună, timp în care îi rugați să nu cumpere în casă dulciuri sau produse care vă ispitesc. Le spuneți clar și faptul că înțelegeți că ei nu sunt la dietă, așa că  le propuneți să mergeți de „X” ori pe săptămână la cofetărie sau la înghețată în așa fel încât și poftele lor să fie acoperite. În felul asta veți putea să vă stăpâniți mai ușor poftele și aveți șanse mai mari să urmați o dietă de slăbire”, scrie Cori Grămescu pe site-ul său.
 

Nutriționista spune că în acest fel ”se creează două premise pozitive – prima, cea în care „uniți” familia în jurul ideii de sprijin reciproc, și doi, creați o experiență mai deosebită pentru situațiile în care se dorește a se consuma dulciuri sau produse nu tocmai dietetice. Asta rezolvă problema consumului cronic de astfel de produse, pentru că în principiu dacă nu abuzam de ele, ne putem răsfăța din când în când cu ele mai ales dacă nu avem că obiectiv slăbirea activă”.
 

Mănâncă la ore diferite de restul familiei
 

Tu vrei să urmezi o dietă, dar toată familia ta are un stil alimentar dezechilibrat și încep să te critice pe tine sau să iți spună de-a dreptul că nu o să reușești să slăbești?

- ”Se întâmplă din păcate foarte frecvent acest gen de presiune din partea familiei, doar nu degeaba se spune că obezitatea circula în familie.

Aici trebuie că tu să înțelegi că prin schimbarea cutumelor alimentare se simt ei înșiși judecați și este o reacție firească de „peer pressure”, presiunea majorității. Când tu decizi singur sau singură să iți schimbi stilul de viață, ei simt că provoci status-quo ul de familie și asta îi ataca involuntar.
 

Deși nu e ușor, în situația asta te va salva puțină diplomație – nu face prea mare tam-tam în legătură cu decizia ta de a mânca diferit, mănâncă la ore diferite față de restul familiei și, foarte important, construiește-ți un cerc de suport real, sănătos, în afara familiei”, mai arata Cori Grămescu.
 

Nu intra în conflict cu cei apropiați, dacă încep să pună presiune pe tine evită efectiv discuțiile în contradictoriu spunând că nu dorești să împărtășești cu ei motivele tale și că e ok că ei nu iți împărtășesc viziunea, dar că îi rogi să te lase în pace.

În timp, se vor așeza lucrurile, dar primele reacții sunt adeseori de respingere și au conotații violente”, mai arată experta.
 

Mănâncă înainte să ieși în oraș și bea multă apă
 

Prietenii tăi nu au nicio preocupare în zona de dietă și sport și preferă să socializeze doar la mese, grătare, fast food  sau șprițuri?
 

„Asta e o parte greu de gestionat , mai ales dacă ești adolescent sau tânăr adult, când presiunea celor din jur e foarte greu de gestionat. Este firesc să vrei să te integrezi în grupul tău de prieteni și e firesc să vrei să aparții unei comunități, suntem construiți emoțional așa. La fel că și în familie, dacă grupul tău de prieteni este construit așa, ca să nu iți creezi frustrări ne-necesare, adopta o strategie smart în relația cu ei”, arată Cori Grămescu.
 

Experta te sfătuiește ca, prim pas, să faci alegeri mai sărace în calorii atunci când ieșiți în oraș – ”adaugă salată la orice comandă și limitează sursele goale de calorii – fară cartofi prăjiți, fară sosuri, mănâncă doar 2 felii de pizza în loc de o pizza întreagă. Optează pentru sucuri light în loc de băuturi acidulate cu zahăr. Dacă se stă la băut, optează pentru votcă sau gin cu apă minerală și lămâie și bea pentru fiecare pahar de alcool, 2-3 pahare de apă. În felul asta nu faci nici opinie separată și nici nu te îndopi cu calorii goale din alcool și sucuri”, mai arată Cori Grămescu.
 

Nutriționista mai spune că, pe termen scurt e foarte eficient să nu mergi la astfel de evenimente flămândă, chiar ajută să mănânci înainte de a pleca de acasă o masă echilibrată, bogată în proteine și legume consistente. Iar pe termen lung este important să îți diversifici cercul de prieteni.

 

Citește și:
Dieta 16:8. Cum se ţine, meniu şi câte kilograme poţi slăbi

Dieta omului sărac. Cum slăbeşti sănătos 30 de kilograme

 

 

 

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Citește și

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1

Click desktop articole 300x250 p5