Cum să reduci pofta de dulce. 5 sfaturi ca să nu mai mănânci atât de mult zahăr

femeie_bomboane_ciocolata_6-20-2008_8-18-03_pm.jpg

femeie bomboane
Când ţi-e poftă de ceva dulce, consumă un fruct, miere sau ciocolată neagră
Shutterstock
Citeste tot despre: 

Zahărul a devenit în ultima vreme inamicul public numărul unu în ceea ce priveşte alimentele nesănătoase, specialiştii avertizând asupra riscurilor cardiovasculare şi legate de obezitate pe care acesta le aduce, informează femalefirst.co.uk. Iată mai jos câteva sfaturi ca să nu mai pofteşti la dulciuri!

Nutriţioniştii avertizează asupra riscurilor aduse de consumul ridicat de zahăr şi oferă o serie de metode pentru a scădea nevoia de "ceva dulce".

1. Dormi mai mult - Un somn sănătos poate reduce dorinţa de a consuma zahăr. Atunci când nu este odihnit îndeajuns, organismul are nevoie de zahăr pentru a suplini lipsa de energie.

2. Foloseşte condimente - Folosirea de condimente ca vanilie, nucşoară, scorţişoară şi cardamom pentru aromatizarea unor feluri de mâncare şi băuturi, fără a adăuga zahăr, poate ajuta, de asemenea, la scăderea nevoii de alimente dulci.

3. Fă mai mult sport – Desertul poate fi înlocuit cu ceva mai multe exerciţii fizice, mai ales în cazul celor care folosesc dulciurile ca pe o metodă de rezolvare a problemelor emoţionale. În acest caz, o jumătate de oră de alergat prin parc poate fi mult mai eficientă şi mai sănătoasă, decât un baton de ciocolată.

4. Ia suplimente alimentare - Deficienţele nutriţionale pot face dorinţa de a mânca alimente dulci mai intensă. Anumiţi nutrienţi par a avea un rol important în controlul glicemiei, între care se numără cromul, vitamina B3 şi magneziul. Suplimentele alimentare bogate în astfel de compuşi pot fi utile, mai ales în cazul unor deficienţe nutriţionale combinate cu pofta de zahăr.

5. Mănâncă multe fructe - Când ai poftă de ceva dulce, în loc să mănânci un baton de ciocolată, poţi opta pentru un fruct precum struguri, banane, piersici, mere etc. Zahărul pe care îl conţin fructele este mult mai sănătos decât zahărul rafinat din prăjituri. De asemenea, poţi lua o linguriţă de miere. Este sănătate curată!

 

Loading...

Citește și

  • Solista Delia Matache se cam rotunjise în ultima vreme, astfel că, speriată de noua imagine care n-o avantaja sub nici o formă, a început să-şi ajusteze meniul.

  • Magazinele sunt pline de produse fără zahăr şi cu cât mai puţin grăsimi, adică „light”. Dar, oare, te ajută ele cu adevărat să slăbeşti? Revista „Click! pentru femei” îţi oferă răspunsul la această întrebare.