Cum să mănânci sănătos fără să cheltui prea mulți bani pe alimente

mancare_sanatoasa.jpg

mancare sanatoasa
Sursă foto: RossHelen/ Shutterstock

Adoptarea unei diete echilibrate este un pas important către un stil de viață fericit și sănătos.

Vitaminele și mineralele din alimentație sunt esențiale pentru a spori imunitatea și pentru a avea o dezvoltare sănătoasă. O dietă echilibrată poate proteja organismul împotriva câtorva boli, printre care obezitatea, diabetul, anumite tipuri de cancer și afecțiunile cardiovasculare. Totodată, o alimentație sănătoasă contribuie la menținerea unei greutăți corporale adecvate. Specialiștii în alimentație susțin că dieta are efecte și asupra stării psihice.

Există însă o preconcepție asupra costului unei alimentații sănătoase. Se spune că, pentru a avea obiceiuri sănătoase, ai nevoie de mulţi bani, pentru a cumpăra cele mai bune produse alimentare, dar şi de timp liber, pentru a găti cele mai gustoase feluri de mâncare. Însă, poți avea o dietă echilibrată, fără a cheltui foarte mulți bani și fără a pierde prea mult timp, dacă adopți un comportament sănătos.

Cum să economisești bani și să ai un stil de viață sănătos

În primul rând, este important să planifici cumpărăturile. Alege o zi în care să mergi în magazine și piețe și fă cumpărături ținând cont de o listă. Este important să îți stabilești un meniu pentru câteva zile și astfel să poți achiziționa alimentele necesare preparării unor feluri de mâncare sănătoase.

De multe ori, atras de ofertele din magazine, ai tendința de a pune în coș mai multe produse decât ai cu adevărat nevoie, produse care, ulterior, ajung la coșul de gunoi. Și astfel bugetul alocat cumpărăturilor crește substanțial. De aceea, este vital să faci o listă de cumpărături și să nu te abați de la ea. Așadar, stabilește un buget, fie că plătești cu bani, fie că optezi pentru tichete de masa UpRomania și nu pune în coș mai multe produse decât valoarea stabilită pentru cumpărături.

Totodată, poți face economii în privința banilor pe care îi cheltui pe mâncare dacă gătești, în loc să comanzi feluri de mâncare sau să mergi la restaurante. Chiar dacă ai impresia că nu știi să gătești, poți ajunge repede un chef în bucătărie dacă urmezi rețete simple și ușor de realizat.

Ce alimente să integrezi în dieta zilnică

Alimentele pe care le consumi zilnic te ajută să îți păstrezi sănătatea în stare bună și să lupți mai bine cu virusurile și bacteriile. Pentru a avea o dietă sănătoasă, este important să consumi proteine de înaltă calitate, carbohidrați, grăsimi bune pentru inimă, vitamine și minerale. În schimb, este recomandat să elimini din alimentație produsele ultraprocesate și cele bogate în grăsimi saturate.

Pentru că vitamina C poate proteja organismul de infecții și poate stimula formarea de anticorpi pentru a lupta cu bolile, este recomandat să consumi cât mai multe citrice. Portocalele, lămâile, mandarinele și grepfrutul sunt câteva dintre fructele bogate în vitamina C.

Broccoli este una dintre cele mai sănătoase legume, pentru că are foarte multe vitamine și minerale. Consumat fără a fi gătit, broccoli prezintă numeroase beneficii asupra stării de sănătate. Specialiștii în alimentație spun că legumele nu trebuie să lipsească din meniul zilnic, pentru că sunt o sursă bună de vitamine, minerale și antioxidanți. De aceea, recomandă includerea legumelor de toate culorile: de la spanac, broccoli și varză kale la fasole, roșii și sfeclă.

Pentru protejarea sistemului imunitar, în dieta zilnică pot fi incluse și migdalele, acestea fiind printre alimentele bogate în vitamina E. Consumul migdalelor contribuie la întârzierea declinului mintal asociat cu îmbătrânirea.

Totodată, carnea roșie (vită și oaie), carnea de pasăre (pui și curcan), peștele (somon, sardine) trebuie să se regăsească în meniul zilnic.

O dietă echilibrată te ajută să menții în stare bună funcțiile esențiale ale organismului, care pot fi compromise dacă ai un stil de viață haotic și astfel nu mai ești protejat corespunzător de virusuri, bacterii și paraziți, care pot provoca probleme grave de sănătate.

 

Loading...