Cum să introduci mai multe fructe şi legume în meniurile tale şi ale familiei

Fructe-legume.jpeg

Fructe si legume
Sursă foto: Pexels.com

Click desktop articole 300x250 p1

Click desktop articole 300x250 p2

Se vorbeşte din ce în ce mai des, pe diferite platforme, de la Instagram la posturile de televiziune, despre importanţa unei alimentaţii sănătoase pentru o bună calitate a vieţii, mai ales în contextul în care peste 70% dintre români se confruntă cu probleme legate de greutate.

Pentru a avea o dietă sănătoasă şi echilibrată, este important să consumăm cât mai multe fructe şi legume, mai ales proaspete, sau gătite astfel încât să nu-şi piardă integral proprietăţile, adică la abur sau la grătar. Ce poţi face pentru a introduce mai multe fructe şi legume în alimentaţia zilnică? Iată câteva sugestii care îţi pot fi de ajutor.

Începe de la micul dejun

Indiferent că preferi un mic dejun dulce sau unul sărat, poţi adăuga fructe şi legume. De exemplu, dacă îţi place să consumi cereale cu iaurt sau lapte, poţi adăuga câteva felii de caise, o mână de afine sau coacăze. Chiar dacă conţin zaharuri, ele îţi vor da energie pentru a începe ziua în formă maximă. În plus, vara trebuie profitat de abundenţa de fructe proaspete care sunt pline de vitamine, antioxidanţi şi minerale. Dacă optezi pentru un mic dejun sărat, de exemplu, o omletă, adaugă o mică salată sau cel puţin câteva felii de ardei, roşii sau castravete.

Gustările ideale

Fructele şi legumele pot constitui gustări ideale, atât pentru adulţi, cât şi pentru copii. Morcovii, feliile de ardei, caisele, piersicile şi chiar fructele de pădure pot fi consumate între mese, mai ales atunci când te simţi lipsit de energie. În plus, poţi avea tot timpul, în geantă, un măr sau o nectarină, pentru momentele în care ţi se face foarte foame şi nu poţi servi încă prânzul sau cina.

Un prânz sănătos

Dacă vrei să mănânci cât mai sănătos sau să pierzi în greutate, atunci este recomandat să-ţi pregăteşti singur prânzul, acasă. Orice ai alege să găteşti, nu uita să adaugi o salată, care poate fi servită şi ca aperitiv, sau o garnitură de legume la gratar. Gratarele electrice pot fi de mare ajutor dacă vrei să ai o dietă mai sănătoasă, pentru că le poţi folosi pentru a pregăti în mod sănătos carne, peşte sau legume şi, în plus, sunt mai uşor de curăţat comparativ cu cele tradiţionale.

O cină lejeră

Se spune că la micul dejun ar trebui să mănânci ca un rege, la prânz ca un prinţ şi seara ca un cerşetor, aşadar masa de seară ar trebui să fie cea mai frugală. O salată cu multe legume sau o supă rece sunt opţiuni foarte bune, mai ales vara, atunci când este foarte cald şi poate nu îţi doreşti să stai în faţa aragazului să pregăteşti ceva complex. Există atât de multe reţete disponibile în reviste de specialitate, dar şi online, încât poţi fi sigur că vei găsi întotdeauna un fel de mâncare nou pe care să-l testezi.

Curcubeu pe cerul gurii

Un alt aspect important atunci când vine vorba despre consumul de fructe şi legume se referă la diversificarea lor. Este important să consumi o varietate cât mai mare de astfel de produse. Potrivit nutriționiștilor, cu cât este mai colorată o salată, de exemplu, cu atât beneficiile nutritive sunt mai mari. De exemplu, fructele și legumele roșii conţin fitonutrienţi precum antociani, acidul elagic și licopenul, care susţin sistemul cardiac, articulațiile și vederea. Legumele verzi sunt adevărate „superalimente” – au un conținut scăzut de calorii, şi sunt pline de substanțe nutritive. Aşadar, cu cât consumi mai multe legume şi farfuria ta este mai plină de culori, cu atât vei beneficia de mai mulţi fitonutrienţi care îţi vor ajuta organismul să funcţioneze optim.
După cum poţi constata, nu este atât de dificil să consumi mai multe fructe şi legume. Cu puţină organizare, şi tu poţi face primii paşi spre o dietă mai sănătoasă!

 

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Click desktop articole 580x400 p2

Click desktop articole 300x250 p4

Click desktop articole 300x250 p5

Adevarul