Care sunt cele mai sigure locuri din avion în cazul unei catastrofe aviatice

Ultima actualizare:

    Mai scump, nu înseamnă întotdeauna mai sigur. Cel puţin în cazul zborului cu avionulFoto: arhivă personală
Mai scump, nu înseamnă întotdeauna mai sigur. Cel puţin în cazul zborului cu avionulFoto: arhivă personală

Cei din urmă vor fi cei dintâi ! Expresia se aplică şi în timpul călătoriei cu avionul. Aşadar, nu aveţi niciun motiv să vă înghesuiţi în faţa avionului. Datele sunt mult mai exacte şi sunt relevate de un experiment, făcut cu ani în urmă, care a costat pentru un milion de euro.

În cadrul experimentului, a fost folosit un Boeing 727 cu 170 de manechine la bord. Experţii au prăbuşit avionul în mod controlat în deşertul Sonoran din Mexic. Înainte ca avionul să cadă în deşert, pilotul James Slocum, 55 de ani, s-a paraşutat de la 800 de metri.

Avionul a fost dotat cu camere video care au surprins foarte bine momentele din timpul prăbuşirii. Avionul loveşte pământul cu o viteză de 225 km/h

Manechinele au fost aşezate în trei poziţii: unele stăteau în mod normal pe scaun şi purtau centura de siguranţă, altele purtau centura de siguranţă, dar erau sprijinite de scaunul din faţă, iar cel de-al treilea tip de manechine nu aveau siguranţa pusă şi nici nu stăteau cum trebuia. 

După impactul cu solul, experţii au observat că, dacă în locul manechinelor, care stăteau pe scaun în poziţia ghemuit şi care purtau centura, ar fi fost oameni, aceştia ar fi supravieţuit impactului.

Dacă în locul manechinelor, care stăteau  pe scaun în poziţia fetus şi care purtau centura, ar fi fost oameni, aceştia ar fi supravieţuit impactului. În schimb, manechinele care nu stăteau corect, dar purtau totuşi centura, au suferit răni la cap

Specialiştii au observat că toţi pasagerii de la clasa întâi ar fi murit din cauza că fuselajul a fost distrus. Astfel, primele 11 rânduri de pasageri sunt cele mai periculoase. Nici pasagerii din mijlocul avionului nu ar avea prea multe şanse să scape intacţi în cazul unui accident. Cei aflaţi la coada avionului simt zguduitura cu cea mai mică intensitate. 

De altfel, piloţii confirmă că şi cutiile negre ale avionului sunt aşezate în spate, tocmai pentru că au şanse mai mari să reziste în cazul unui accident.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
baza mihail kogalniceanu 02 foto Facebook Baza 57 Aeriana Mihail Kogalniceanu jpg
image
image
image
image
image
image
Prințul William în noiembrie 2023  foto   GettyImages jpg
eruptie vulcan jpg
bataie bici campanie sibiu jpg
image png
scoala fara elevi jpg
vant puternic Inquam Photos jpg
Mount erebus hg jpg
p 22 Barcelona WC jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net