9 trucuri ca să-ţi faci mesele mai sănătoase

sanatate.jpg

9 trucuri ca sa ai o masa sanatoasa
Condimentele pot da savoare mâncărurilor
Foto: Click!

Chiar dacă ţi-ai propus să mănânci mai sănătos şi nu ai reuşit din diverse motive până acum, nu trebuie să abandonezi ideea. Este foarte simplu să-ţi condimentezi mesele pentru a renunţa la obiceiurile care nu îşi fac bine pe termen lung. Poţi începe de acum un regim de viaţă ca la carte cu doar câteva reguli simple pe care trebuie să le urmezi.

A mânca sănătos nu înseamnă să renunţi la tot ceea ce îţi face plăcere. Poţi continua să te răsfeţi cu o felie de tort de ciocolată, însă într-o variantă mult mai sănătoasă. Ai mai jos 9 trucuri ca să-ţi faci mesele mai apetisante, dar în care să intoduci mai multe legume şi plante verzi.

1. Încearcă noi metode de gătit

Legumele trase la tigaie sau prăjite nu sunt singurele metode din oraş. Prăjirea aduce dulceaţă în orice- varză de Bruxelles, morcovi şi chiar conopidă. Ce spui însă despre gătirea la abur sau la cuptor? Sunt două metode rapide, sănătoase şi nu necesită adăugarea de grăsimi

2. Înlocuieşte ouăle cu sosul de roşii

Dacă prepari friptură cu legume sau burgeri picanţi şi simţeai nevoia să legi sosul cu ou, e bine de ştiut că poţi da aceeaşi savoare dacă foloseşti pastă de roşii

3. Foloseşte brânza tofu la adevărata ei valoare 

Mulţi dintre noi am încercat mai multe sortimente de brânzeturi din soia şi am jurat că nu ne vom mai întâlni vreodată cu ele. Bucăţele de tofu marinate pot fi adevărate delicatese. Congelate şi apoi dezgheţate, pătreţele de tofu au o textură apropiată cărnii

4. Adaugă usturoi şi ceapă din belşug

Usturoiul şi ceapa prijite dau o aromă profundă mâncărurilor. Sunt oameni cărora le plac aromele intense, aşa că niciodată nu ar spune că au prea mult usturoi în farfurie

5. Încercaţi dovleacul în prăjituri

Puteţi reduce numărul caloriilor din prăjituri, eliminând ouăle şi cantitatea de ulei. Odată scoase aceste ingrediente pot fi înlocuite cu piure de dovleac. Aşadar, ar fi bine să vă orientaţi la dulciurile cu ciocolată şi scorţioşoară care merg foarte bine în combinaţie cu dovleac

6. Folosiţi piure de banane şi ouă mai puţine 

Probabil că nu doriți să eliminați complet toate ouale, din fiecare rețetă, dar puteți folosi cu siguranță mai puține atunci când adăugați o jumătate de banană pisată rețetei dumneavoastră. Bananele nu ajută aluatul să crească aşa că se folosesc în combinaţie cu praf de copt sau bicarbonat de sodiu, agenţi de afânare.

7. Folosiţi multe (şi diferite) condimente şi ierburi aromatice

Adesea ne bazăm pe unt, smântână şi carne pentru a găti preparate delicioase. Ce ar fi dacă am pune condimentele la treabă pentru şi mai multă savoare? Chili, turmeric, vanilie păstăi sunt doar câteva dintre ingredientele care schimbă gustul preparatelor. Ierburile prospete dau un plus de gust, culoare şi o textură diferită mâncărurilor.

8. Muştar şi oţet balsamic pentru toată lumea

Aceste condimente sunt aproape universal iubite. Folosiţi-le ca marinate, ca ingredient principal într-un sos sau ca agenți pur si simplu de aromatizare

9. Coaceţi în loc de a prăji

Există atât de multe reţete care pot fi coapte în loc de a fi prăjite, încât aţi putea încerca varianta mai sănătoasă! În cazul în care rețeta solicită prăjire, încercați să puneţi preparatul la copt şi veţi avea un fel de mâncare bine făcut şi cu puţine calorii.

 

Loading...

Citește și

  • Şi la restaurant se poate mânca sănătos, dacă ştii să-ţi alegi preparatele

    Ţi-ai propus să mănânci şi tu mai sănătos, în acest an, şi să dai jos kilogramele în plus acumulate de Sărbători? Dacă ţi-e greu să te ţii de plan, iată nişte trucuri care nu-ţi limitează opţiunile din meniu şi nici nu-ţi alterează gustul.