7 motive pentru care să foloseşti emoticoane, conform oamenilor de ştiinţă

Ultima actualizare:

    Emoticoanele sunt folosite din ce în ce mai des în comunicarea online, chiar şi la locul de muncăFoto: independent.co.uk
Emoticoanele sunt folosite din ce în ce mai des în comunicarea online, chiar şi la locul de muncăFoto: independent.co.uk

Primul emoticon a fost folosit în 1982, când cineva l-a folosit pe un forum pentru specialiştii în calculatoarea de la Universitatea Carnegie Mellon. Dacă atunci Scott Fahlman a fost nevoit să explice ce înseamnă, în ziua de azi, emoticoanele sunt o parte esenţială a comunicării.

Pe măsură ce popularitatea site-urilor de socializare a crescut, şi diversitatea emoticoanelor s-a mărit. În urmă cu nici zece ani aveai câteva emoticoane doar, acum poţi alege din sute de variante. 

Unele persoane se tem să le folosească pentru că nu ştiu cât de mult li se potrivesc. Însă oamenii de ştiinţă au descoperit că e chiar indicat să inserezi emoticoane în discuţiile purtate prin mesaje, pe site-uri de socializare şi prin email. Iată şapte motive pentru care e bine să foloseşti emoticoanele, conform thenextweb.com

1. Te ajută să fii mai populat pe site-urile de socializare

O analiză realizată pe 31 de milioane de mesaje de pe Twitter şi jumătate de milion de mesaje de pe Facebook a demonstrat că emoticoanele pozitive sunt benefice pentru a creşte popularitatea. 

Specialiştii au stabilit că există o legătură stârnsă între puterea socială şi folosirea emoticoanelor: cei mai populari şi influenţi utilizatori le includ des în mesajele lor. 

2. Aveam aceeaşi reacţie ca atunci când vedem faţa cuiva

Când vedem un emoticon, creierul nostru reacţionează ca atunci când suntem faţă în faţă cu cineva. Însă acest lucru funcţionează numai când citim ceva de la stânga la dreapta. Adică, teoria funcţionează doar pentru ":-)" nu şi pentru "(-:"

"Emoticoanele sunt o nouă formă de limbaj şi pentru a decoda acest limbaj, creierul nostru a creea noi modele de activitate", a explicat un psiholog, Owen Churchers. 

De ce e important pentru site-urile de social media şi pentru marketing? Pentru că faţa umană e un mod rapid de a atrage atenţia.

3. Sunt OK şi la locul de muncă

Poate ai auzit că emoticoanele nu sunt potrivite pentru locul de muncă. În timp ce asta ar putea fi adevărat pentru anumite meserii, tot mai multe emailuri trimise între partenerii de afaceri sau angajaţi conţin emoticoane.

Universtiatea Missouri-St. Louis din America a studiat felul în care reacţionează oamenii când văd emoticoane în emailurile de muncă şi au trimis un email cu un mesaj informal şi unul despre un interviu pentru un post. Emoticoanele i-au făcut pe cei care au primit emailuri să îl placă mai mult pe cel care a trimis mesajul dar şi să creadă că sunt plăcuţi de acesta.

4. Îndulcesc critica

Studiile realizate la locul de muncă arată că o critică dură şi negativă venită de la un superior e mai bine primită de angajat dacă are şi emoticoane pozitive.

„Folosirea emoticoanelor măreşte percepţia că cel care oferă critica are intenţii bune”.

5. Te fac să pari mai prietenos şi competent

Vrei să pari mai inteligent şi abordabil în online? Foloseşte emoticoane. Experţii care comunică online folosindu-se de emoticoane par a fi mai competenţi în domeniile lor, dar şi mai prietenoşi.

În plus, emoticoanele te ajută să ţii minte mai uşor ce ai citit: „Prezenţa lor afectează cogniţia, participaţii la studiu au ţinut mai uşor minte ceva din discuţie dacă avea emoticoane”.

6. Creează un spaţiu de muncă mai relaxat

Un email poate fi uneori perceput ca fiind mai negativ decât a intenţionat cel care l-a trimis, pentru că nu vedem expresia acestuia. Emoticoanele ţin locul mimicii şi a gesturilor. Un simplu emoticon pus la final poate schimba sensul perceput de cititor. El primeşte un indiciu privind starea interlocutorului sau îi indică ce emoţie a vrut să transmită cel din urmă.

7. Sunt direct legate de fericirea din viaţa reală

De ce să adaugi emoticoane în texte? Te pot face mai fericit! Un studiu a arătat că cei care folosesc emoticoane au sentimentul că se simt mai bine, că primesc informaţie mai multă şi că interacţionează la un nivel mai personal. 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Ion Tiriac (Sportpictures) jpg
image
image
image
image
image
image
geto daci jpg
FotoJet (22) jpg
ulei masline jpg
Ai aceasta bancnota in portofel Detaliul scapat de toti pana acum va produce surprize majore jpg
Ion Gavrila Ogoranu jpg
Domeniile Murani FOTO destinatiaanului.ro
hipodrom baneasa jockeyclub1 jpg
supermarket jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net