Cele mai importante vitamine pentru organism

Fără vitamine, organismul nu poate funcţiona în parametri normali. În afara laptelui matern, nici un alt aliment nu conţine tot necesarul de substanţe nutritive de care corpul tău are nevoie. De aceea este bine să ai grijă ca hrana ta să fie cât mai diversificată. Află detalii din noul număr al revistei „Click! pentru femei“!

Vitaminele B reînnoiesc celulele

Direct răspunzătoare de buna funcţionare a sistemului nervos şi imunitar, ajută la asimilarea substanţelor nutritive. Cele mai importante sunt vitaminele B12 şi B9 (acidul folic). Vitamina B12 ajută oxigenarea sângelui şi este esenţială pentru funcţionarea sistemului nervos. O găseşti în sardine, ton, ouă, lapte, brânză. Acidul folic întăreşte sistemul imunitar şi reînnoieşte celulele. E de folos şi în perioada sarcinii, pentru că previne apariţia malformaţiilor congenitale. Îl poţi procura din banane, cartofi, fasole, ardei iute, drojdie, grâu, nucă, sparanghel, citrice, mazăre, linte, conopidă, sfeclă, porumb.

Vitamina A menţine pielea tânără

Denumită şi retinol, vitamina A te ajută să păstrezi sănătatea dinţilor, a oaselor, inclusiv a ochilor, reducând riscul apariţiei cataractei. Menţine pielea hidratată şi activează regenerarea celulară. O poţi găsi în sfeclă, spanac, ceapă verde, morcovi, vinete, gălbenuş, pepene galben, mere, prune, piersici, zmeură, peşte, fasole verde.

Vitamina C ţine tensiunea sub control

Dacă ai probleme cu tensiunea, vitamina C previne fragilizarea vaselor de sânge. Este un puternic antioxidant şi contribuie la formarea de colagen. Pătrunjelul şi măceşele au conţinutul cel mai ridicat de vitamina C, însă şi cătina, ardeiul gras, hreanul, loboda, varza, portocalele, kiwi, căpşunile, fructele de pădure sunt bogate în vitamina C.

Vitamina E, aliat împotriva anemiei

Bună pentru circulaţia sângelui, e un puternic antioxidant şi scut împotriva radicalilor liberi în exces. Vitamina E menţine sănătatea sistemului vascular şi nervos şi protejează membranele celulare. Carenţa de vitamina E scade fertilitatea, provoacă anemie şi tulburări ale sistemului nervos. O găseşti în alune, nuci, seminţe de floarea soarelui şi roşii.

 

Citește și

  • medicamente pastile

    Primăvara şi toamna mulţi medici ne recomandă o cură cu vitamine şi suplimente alimentare care să ne revigoreze organismul şi să ne întărească sistemul imunitar. Ceea ce nu ştim este faptul că multe dintre acestea pot fi periculoase pentru sănătate, având efecte adverse.

  • După iarnă şi frig, organismul are nevoie de "întăriri" pentru a trece cu bine la programul de primăvară. Specialistul Click!, dr. Vera Daghie, consilier în probleme de nutriţie, ne spune cum putem ocoli astenia şi care sunt vitaminele şi mineralele de care avem nevoie în acest sezon.

  • Datorită conţinutului bogat de vitamine şi minerale, salata verde revigorează organismul. Se consumă, de obicei, în stare proaspătă, alături de alte legume sau în sendvişuri. Bogată în substanţe nutritive, ea oferă multiple beneficii nutritive şi pentru sănătate.

  • Frigul nu ne provoacă doar disconfort, ci ne ”consumă” și depozitele de vitamine. Organismul devine mai vulnerabil în fața gripei și răcelii, de aceea este foarte important să ne întărim sistemul imunitar cu ajutorul alimentației sănătoase.