Încă mai ai cauciucuri de iarnă? E timpul să le schimbi

Ultima actualizare:
simeon stalpnicul png

Dacă nu ai făcut-o deja, acum e timpul să-ţi schimbi pneurile de iarnă cu cele de vară. Asta dacă nu cumva ai anvelope all-season şi atunci ai scăpat de orice griji. Însă, cei care încă mai circulă cu cauciucuri pentru sezonul rece ar trebui să-şi facă o programare la un service auto. Jurnaliştii Capital îţi spun câţi bani vei scoate din buzunare şi care sunt categoriile în care se împart, în general, anvelopele.

Odată cu încălzirea vremii, când temperaturile nu mai coboară sub 7 grade Celsius, utilizarea anvelopelor de iarnă devine fără rost, putând fi chiar păguboasă, deoarece pneurile se vor deteriora mult mai repede. Iată motivul pentru care şoferii au făcut deja coadă la atelierele vulcanizărilor pentru a repune maşina pe roţile corespunzătoare anotimpului. Asta, dacă nu cumva au ales să-şi echipeze autovehiculul cu anvelope tip „all season”. Însă, în acest caz, trebuie să ştii că niciodată o anvelopă pentru toate anotimpurile nu va fi la fel de performantă ca una de vară în anotimpul cald sau una de iarnă în sezonul rece. Acest tip de anvelope reprezintă un compromis: costă mai puţin, dar sunt şi mai puţin sigure.  

Categorii de anvelope 

Modelele de anvelope se împart în mai multe categorii, iar diferenţele dintre acestea, pe lângă marcă sau compania producătoare, sunt generate de preţ şi performanţe. O primă diferenţiere este făcută de anotimpul de utilizare. Astfel, anvelopele pot fi de vară, de iarnă sau „all seasons”. De cele mai multe ori, anvelopele de iarnă sunt mai scumpe decât cele de vară pentru că, în cazul primelor, este utilizat un compus mai scump, îmbogăţit cu dioxid de siliciu care păstrează proprietăţile cauciucului la temperaturi foarte scăzute, mai mici de 7 grade Celsius. De asemenea, la pneurile de iarnă banda de rulare este mai adâncă, are un volum mai mare de canale şi lamele pentru a asigura performanţe mai bune pe zăpadă şi gheaţă (tracţiune, frânare, manevrabilitate etc). 

O altă clasificare este cea după preţ şi performanţe. Astfel, pe lângă indici de sarcină, viteză sau alte performanţe care nu apar pe vreun marcaj anume, fiecare dintre marile grupuri producătoare de anvelope îşi împarte produsele în trei mari categorii: premium, mediu şi de „buget”. De exemplu, în cazul Bridgestone, marca de top poartă acelaşi nume, în timp ce în segmentul mediu se încadrează Firestone, iar în cel de „buget” intră Dayton şi Seiberling.  La Goodyear, mărcile de top sunt Goodyear şi Dunlop, cele din zona medie sunt Fulda, iar Sava şi Debica fac parte din categoria pneurilor ieftine.  Segmentări similare există şi în cazul grupurilor Michelin, Continental sau Pirelli, iar preţurile diferite rezultă din calitatea materialelor utilizate, costurile de cercetare şi tehnologia folosită. 

Preţurile, pentru toate buzunarele 

În funcţie de dorinţă şi buget, fiecare şofer îşi poate echipa maşina cu anvelope mai mult sau mai puţin performante. În magazinele de specialitate sau pe site-urile care comercializează anvelope vei găsi preţuri pentru toate buzunarele. Astfel, potrivit revistei Capital, un pneu 205/55 R1691 V marca Bridgestone din zona premium costă 310 lei la Norauto, în timp ce unul dintre concurenţii direcţi, Goodyear Efficient Grip Performance, costă 301 lei la Emag. În zona medie a pieţei, Firestone Roadhawk costă 274 lei la Emag, iar BFGoodrich G-Grip are un preţ de 247,80 de lei, la Norauto. Cei care preferă anvelope de buget (ieftine) pot cumpăra, de exemplu, Tigar High Performance, care costă 177,10 lei la Norauto, Viking ProtchHP sau Dayton Touring 2, care au la Emag un preţ de 202 lei, respectiv 212 lei. 

image
image
image
image
image
image
windrunner radia jpg
caine pixabay jpg
Bere jpg
codreanu jpg
suc tedi mucegai jpg
Avion la terminal in aeroport poarta de imbarcare goala Foto Shutterstock jpeg
chioma nigeria jpg
Dormitorul matrimonial are un pat încăpător
image
actualitate.net
image
actualitate.net