A dat Domnul! Se lucrează la autostrada Bucureşti-Ploieşti

autostrd89.jpg

Lucrările au continuat din punctul în care au fost abandonate
Fotografii: Dorin Constanda

Avem o veste bună! Au început lucrările la ciotul de 3 km rămas neterminat de pe Autostrada Bucureşti-Ploieşti. Excavatoarele scot pământul şi pregătesc bucata pentru turnarea balastului.

Am trăit s-o vedem şi p-asta! După doi ani în care lucrările de pe Autostrada Bucureşti-Ploieşti au fost abandonate, e forfotă iar. Se lucrează de zor de trei zile încoace. Primele sosite pe şantier sunt două excavatoare, care scormonesc pământul.”Decopertăm spaţiul verde 30 de centimetri, apoi vor veni să ia mostre ca să testeze solul în laborator. Dacă totul este în regulă, se va turna balastul”, ne-a spus Aurel, unul dintre muncitori. Ieri, în timp ce reporterii Click! se aflau la faţa locului, Euroconstruct, firma care a câştigat lucrarea, a adus pe şantier şi alte utilaje. Trage tare cât vremea este încă frumoasă.


”Lucrăm câte zece ore pe zi ca să apucăm să facem cât mai multe până la iarnă. Avem de ridicat şi trei poduri”, ne-au mărturisit oamenii muncii. Mai sunt 3 km până când A3 va ajunge la finiş, pe str. Petricani, din Capitală, iar asta se va întâmpla abia la sfârşitul anului viitor. Constructorii au de realizat lucrări inclusiv într-o mlaştină, ceea ce îngreunează mult procesul de execuţie. În plus, surse din cadrul Companiei de Drumuri ne-au dezvăluit faptul că încă ar mai exista o bucată de teren în calea autostrăzii neexpropriat şi se duc tratative cu proprietarii. Cât de curând, strada Emil Racoviţă, care va fi supratraversată de şoseaua de viteză, va fi blocată de lucrări. Astfel, maşinile care vor circula spre Bd. Pipera sau spre Bd. Voluntari vor fi deviate. Ciotul de trei kilometri ne costă 129 de milioane de lei, bani luaţi de  grecii de la Aktor şi românii de la Euroconstruct.
A3 Bucureşti-Ploieşti a fost inaugurată în iulie 2012 şi de atunci şoferii pot circula pe ea doar până la Centura de Nord a Capitalei.

Care mai e stadiul lucrărilor pe alte autostrăzi din ţară

Zoom
Aşa arată lucrările la Sibiu-Orăştie
Fotografii: CNADNR, Asociaţia Pro Infrastructura

- Porţiunea de 200 de metri demolată din Lotul 3 al autostrăzii A1 Orăştie - Sibiu, închis pentru că s-a surpat asfaltul la nici un an de la inaugurare, este în plin proces de reconstrucţie. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale o face cu propriii muncitori. Termenul pentru redeschiderea porţiunii  este luna septembrie;
- Tronsonul A3 Gilău – Nădăşelu, ciotul de 8,7 km de autostradă de lângă Cluj-Napoca, va fi terminat până la sfârşitul anului. Cu toate acestea, şansele ca acest tronson să fie dat în folosinţă sunt reduse, pentru că nu este legat de restul autostrăzii de la Gilău la Turda. Lipsește un viaduct  pentru care autorităţile nu au organizat licitaţia;
- Primele imagini filmate din avion cu o parte din şantierul autostrăzii A3 Transilvania, dintre Târgu Mureş şi Câmpia Turzii, au fost publicate de Asociaţia Pro Infrastructura. Filmarea surprinde şantierul în stadiu incipient pe două loturi din cele cinci ale şoselei de mare viteză, care ar urma să fie gata la anul.
- Jumătate din autostrada Sebeş-Turda a ajuns la 50% grad de finalizare. Anunţul a fost făcut de Sorin Buşe, ministrul transporturilor, care a fost joi să inspecteze lucrările. Astfel, termenul de finalizare din 2018 a fost devansat pentru 2017.

Zoom
Primele imagini din avion cu şantierul Târgu Mureş- Câmpia Turzii