Imagini subacvatice inedite ale epavei navei Costa Concordia

costa_concordia_getty.jpg

costa concordia
Epava navei Costa Concordia
Foto: Getty Images

În urmă cu patru ani, luxoasa navă de coazieră Costa Concordia se scufunda în apele Mediteranei, în apropiere de Insula Giglio. În acel tragic accident, 32 de persoane și-au pierdut viața. Fotograful Jonathan Danko a îndrăznit să se scufunde la epava navei pentru a scoate la suprafață imagini inedite.

Fotografiile, publicate pe site-ul Daily Mail, impresionează atât prin farmecul culorilor din interiorul epavei rezultate în urma coroziunii și a apariției plantelor marine, dar și prin dramatismul amintirilor provocate.

costa concordiaZoom
Nava ar urma să fie transportată în portul din Genoa pentru a fi dezasamblată
Foto: Getty Images

 

Apa sărată a mării și coralii care au acoperit întreagă navă au schimbat radical aspectul luxos și ultramodern al vasului.  De exemplu, în sala de teatru, din scaunele confortabile de odinioară au mai rămas doar piesele și cadrele de metal care, sub acțiunea corozivă a apei, au ruginit.

Un verde și un albastru strălucitor de corali acoperă pereții epavei, oferind un peisaj spectaculos, dar, totodată înfiorător, ca într-un loc bântuit.

costa concordiaZoom
Sălilele și camerele immense, care odată erau pline de oameni, zac acum în apele mării, aproape pustii. Singurele ființe care le populeaza sunt animalele și plantele marine.
Whitepress.com

 

Nava de croaziera transporta pe 13 ianuarie 2012 în jur de 4 200 de personae. Un moment de neatenție al căpitanului a făcut ca, în apropiere de Insula Giglio, nava să lovească o stâncă subacvatică, producându-i o avarie suficient de serioasă, încât să se scufunde pentru totdeauna în Marea Mediterana.

Pentru Italia, a fost cel mai grav dezastru maritim după cel de-Al Doilea Razboi Mondial. Stânca a produs o gaură în spatele navei, inundând motoarele. Vasul, de 144 500 de tone, a devenit practic o capcană mortală pentru pasagerii care se aflau încă blocați, la bord.

costa concordiaZoom
Cazinoul, de fapt, ce a mai ramas din el, încă are ușile deschise, lasând să se vadă aparatele de jocuri goale.
Whitepress.com

 

Capitanul vasului, Francesco Schettino, a fost condamnat la 16 ani de închisoare, fiind considerat principalul vinovat pentru dezastrul maritim, opinia publică supranumindu-l  “Căpitanul Laș” din cauza faptului că, in momentul accidentului, acesta a părăsit vasul înainte ca toți pasagerii să fie salvați.

În ciuda verdictului, căpitanul este și în prezent un om liber, având dreptul să uzeze de diverse tertipuri legale care pot să prelungească procesul.

În ceea ce priveste recuperarea navei, aceasta ar putea fi cea mai scumpă operațiune de acest fel din istorie, costurile fiind estimate undeva la 1,2 miliarde de lire sterline.
 

Citește și