m.click.ro

top sombra

Şi fructele îngraşă. Vezi câte calorii conţin!

Persoanele cu variaţii ale greutăţii ar trebui să mănânce struguri cu moderaţie (Foto: Shutterstock)

Persoanele cu variaţii ale greutăţii ar trebui să mănânce struguri cu moderaţie (Foto: Shutterstock)

În varianta lor proaspătă, fructele sunt o sursă importantă de apă şi de potasiu, importante pentru funcţionarea optimă a inimii. În varianta deshidratată, fructele îşi păstrează mineralele, dar devin o bombă calorică, dacă ne raportăm la suta de grame.

De exemplu, 100 de grame de stafide aduc 300 de calorii, faţă de aceeaşi cantitate de struguri, care aduce doar 69 de calorii.

În mod similar, 100 de grame de smochine deshidratate înseamnă 250 de calorii, iar în varianta proaspătă, 75 de calorii.

Dintre fructele de sezon, vedete sunt strugurii. Din cauza numărului crescut de calorii, ei trebuie să fie consumaţi cu prudenţă de către persoanele cu probleme de greutate.

„O jumătate de kilogram de struguri aduce aproape la fel de multe calorii precum un litru de suc cu zahăr de tip cola", atrage atenţia medicul specialist nutriţionist Adrian Copcea din Cluj-Napoca.

Curele cu struguri, pentru persoanele slabe


Deşi au multe calorii, ei nu cresc repede nivelul zahărului din sânge, pentru că au un indice glicemic mediu. Aşa că pot fi consumaţi, în cantităţi moderate, şi de către diabetici.

O cură de struguri toamna pregăteşte organismul pentru iarnă, datorită compoziţiei bogate în cupru, cu efecte antianemice, dar şi în vitaminele C, B6 şi K. În plus, mai ales coaja strugurilor roşii conţine resveratrol şi quercitină, antioxidanţi care previn apariţia bolilor cardiovasculare. Aceleaşi calităţi se regăsesc în vinul roşu natural şi în must.

Bananele aduc calorii şi potasiu


Şi bananele, consumate în exces, pot duce la acumularea de kilograme. 100 de grame de banane proaspete înseamnă 89 de calorii.

Totuşi, studiile arată că persoanele care consumă trei banane zilnic au un risc mai mic de a se îmbolnăvi de inimă, responsabil de acest efect fiind potasiul care se regăseşte în cantităţi mari în compoziţia lor.

Topul fructelor bogate în calorii

- Fructe Goji
uscate (se găsesc la PLAFAR) - 370 calorii / 100 g

- Stafide - 300 calorii / 100 g

- Smochine deshidratate - 250 calorii / 100 g

- Avocado
- 160 calorii / 100 g

- Banane
- 89 calorii / 100 g

- Smochine proaspete - 74 calorii / 100 g

- Struguri - 69 calorii / 100 g

- Rodii - 68 calorii  / 100 g

- Minole - 64 calorii / 100 g

- Cireşe - 63 calorii / 100 g

- Kiwi - 61 calorii / 100 g



Introdu codul de mai jos:


* click pe imagine pentru reincarcare daca nu intelegi scrisul.



Trimite Anuleaza
TRIMITE
0 comentarii
 

    Trimite unui prieten!




    top down